"השיחה עם אגם גולדשטיין יושבת לי בראש"

play
"מלא באנדרנלין". זילברמן | יניב טוכמן
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נבחרת הג'ודו בטקס לכבוד יציאת המשלחת האולימפית לפריז 07:24

עם ניסיון שלא היה בעבר ותחושת שליחות לאומית שהתחזקה אחרי המפגש עם החטופה שחזרה מהשבי, מישה זילברמן מוכן לאולימפיאדה הרביעית שלו. ריאיון

(גודל טקסט)

אומרים עליו שהוא מחזיק ענף שלם על הגב. אומרים ולא מגזימים. מישה זילברמן סוחב איתו את ענף הבדמינטון בארץ כבר למעלה מעשור. השתתף לראשונה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 וייצג את ישראל גם בריו ובטוקיו. המשחקים האולימפיים בפריז יסדרו לזילברמן בן ה-35 הופעה רביעית באולימפיאדה, הישג שרק ספורטאים ישראלים מעטים עמדו בו.

בשבועות האחרונים לוח הזמנים שלו דמה לזה של כוכב רוק שיצא לסיבוב הופעות עולמי. מדרום אמריקה, דרך המזרח הרחוק ועד אוסטרליה, זילברמן נחת במספר רב של יעדים לתחרויות ומחנות אימונים. בין לבין הגיע לבית הנשיא בירושלים למפגש של המשלחת האולימפית והפראלימפית לקראת הנסיעה לפריז. שם גם נפגשנו. בניגוד לחברי נבחרת הג'ודו או לשחקני הנבחרת האולימפית בכדורגל, זילברמן הוא פרש בודד. הוא, המחבט וכדור הנוצה.

מישה, לאן פריז תיקח אותך?

"הציפיות הן קודם להביא את עצמי למקסימום שלי. בטוקיו הגעתי למקסימום. ניצחתי את ראש הבית שהיה 13 בעולם. אבל לא הצלחתי להתאושש מול ההולנדי. הייתי אז 40 בעולם והם היו מדורגים מעלי. באחרונה הגעתי למקום 33 בעולם והיום אני מדורג 50 בערך כי הורדתי הילוך אחרי שעשיתי את הקריטריון והקדשתי יותר לאימונים ופחות לתחרויות. המטרה שלי בפריז לנצח את ראש הבית ואת המדורג שני בבית. אני מקווה לא לקבל בהגרלה איתי בבית מישהו מהחמישייה המובילה בעולם כי זה קשה מאוד".

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

מישה זילברמן
"מלא באנדרנלין". זילברמן | יניב טוכמן

איך ההרגשה לקראת משחקים אולימפיים בפעם הרביעית?

"הרגשה טובה. אני מלא באדרנלין ואני גם מאמין שאני יודע לשלוט בזה. במשחקים האירופיים זכיתי כבר פעמיים במדלית הארד והאמוציות מאוד דומות. האמוציות מאוד לטובתי בתחרות כזו".

מתי אתה נכנס למעגל התחרויות?

"אמור לשחק כבר ביום הראשון של המשחקים האולימפיים וזה יתרון שלא צריך להמתין הרבה זמן".

איך זה מרגיש שאתה מחזיק את כל הענף הזה בישראל ושלא קמו לך יורשים עדיין?

"יש הבדל עצום בין 2012 כשהענף לא היה מוכר בארץ לבין 2024 כשיש כבר לא מעט ישראלים מוכשרים שיוכלו להגיע בעתיד למשחקים האולימפיים. אני מאמין שכאשר אסיים יש בחור טוב בשם דובינסקי דניל עולה חדש מאוקראינה שיגיע בעתיד למשחקים האולימפיים".

מישה זילברמן שחקן בדמינטון ישראלי
"בטוקיו הגעתי למקסימום". מישה זילברמן | יח"צ – חד פעמי, עמית שיסל באדיבות הוועד האולימפי בישראל

איך זה לייצג את ישראל בתקופה הזו?

"זה נותן אקסטרה. זו שליחות ומחוייבות לתת יותר מעצמך. פגשתי באחרונה את החטופה אגם גולדשטיין שחזרה מהשבי והיא באה לדבר איתנו. האקסטרה נמצאת בכל ספורטאי ששמע אותה. היא ידעה להיכנס לנו ללב ולראש ואני בטוח שזה יעזור לכל אחד להביא מעצמו יותר. השיחה איתה יושבת לי בראש".

עוד באותו נושא: מישה זילברמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי