"אני טוב יותר מפיטר של טוקיו": פלצ'יק בריאיון מיוחד

play
| רויטרס
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נבחרת הג'ודו בטקס לכבוד יציאת המשלחת האולימפית לפריז 07:24

אחרי חודשים של פציעה מתמשכת שהוציאה אותו מהשמינייה המובילה בעולם, הג'ודוקא "הכבד" היחיד במשלחת רוצה מדליה אולימפית אישית ראשונה בפריז: "אני בכושר מצוין. ה-7 באוקטובר יעלה איתי על המזרן. רוצה את זה בשביל כל המדינה"

(גודל טקסט)

חליפת הג'ודו של פיטר פלצ'יק ספוגה בזיעה. הוא בדיוק סיים עוד אימון ארוך על המזרן במכון וינגייט. מבין המשקלים הכבדים הוא היחיד שנשאר. אורי ששון פרש והפך לסלב, לי קוכמן לא הצליח להתברג לפריז.

פיטר, למה אין לנו עוד נציגים במשקלים הכבדים בג'ודו?

"זו שאלה טובה. יכול להיות משהו גנטי אצלנו הישראלים. אולי אין לנו מספיק ספורטאים במשקלים הכבדים. אני חושב שיש כמה ספורטאים כבדים יותר שאפשר להאמין שהם ירוצו למעלה. יוסף סימין למשל".

באיזה כושר אתה מגיע לפריז?

"אני בכושר מצוין. היתה לי חצי שנה בעייתית בגלל פציעות. היתה לי פציעת ברך שפגעה בי ביכולת להחזיק את הדירוג שלי וירדתי למקום עשירי בערך. מחוץ לשמינייה. אני מרגיש בהכנה טוב מאוד. היינו במחנה אימונים ביפן שמיקד אותי מאוד. העוצמות חזרו".

אתה אוהב את הג'ודו כמו בתחילת הדרך?

"אני כל פעם מצליח לייצר מדרגה חדשה. אני אוהב את הג'ודו כמו ביום בו התחלתי. אשקר אם אגיד שזה כל יום ככה כשאני מתעורר, אבל מהרגע שאני פוקח עיניים ועד הרגע שאני דורך על המזרן בוינגייט, אני יודע להביא את האנרגיות האלה. זו הבגרות שלי שבאה לידי ביטוי כאן. הג'ודו יהיה בלב שלי לנצחי נצחים. אני כל פעם מזכיר לעצמי למה התחלתי ג'ודו. אני לא שוכח את האימונים של יום שישי כילד ואחרי זה נער כשההורים של כולם היו יושבים בצד ומסתכלים על הקרבות והטירוף. ההורים של הילדים האחרים שהיו מוחאים לי כפיים באיפונים. כשקשה לי אני מחזיר את עצמי לפיטר הקטן. לימים ההם. אני אוהב את מה שלחימה גורמת לי להרגיש".

פיטר פלצ'יק מפסיד ג'ודו
"עברתי שם רכבת הרים". פלצ'יק בטוקיו | אימג'בנק GettyImages

עד כמה האולימפיאדה בטוקיו יושבת בראש?

"שמע, עברתי שם רכבת הרים של רגשות עם היום האישי שלי שהיה רע ואחרי זה המדליה הקבוצתית שהיתה אושר גדול. אבל בגדול השארתי מאחור את טוקיו. גם את הכישלון וגם את ההצלחה. אחרי טוקיו אמרתי לעצמי שאני עושה סוויץ'. עברתי למאמן אישי חדש גולן פולק תחת המטריה של אורן סמדג'ה. אני מרגיש שאני הרבה יותר מנוסה היום".

מי טוב יותר, פיטר של טוקיו או פלצ'יק של היום?

"ברור שפלצ'יק של היום. אני יותר טוב מפיטר ההוא. בלי צל של ספק".

אורי ששון אמר אחרי ריו: "ניצחתי את כל הפחדים". יש לך פחדים?

"לכולם יש פחדים ומי שלא מודה בזה, לא נוכח ולא מכיר את עצמו. יש פחדים, לחץ ומתח אבל היום אני יודע לרתום גם את הרגשות האלה לטובתי. הראש שלנו מעמיס עלינו הרבה מחשבות ומה שקרה לנו בשבעה באוקטובר, עולה איתי על המזרן. אני מרגיש שגריר ואני רוצה לנצח בשביל מדינת ישראל".

מי שיבוא לאולם הג'ודו, מה יקבל ממך?

"יקבל הרבה אנרגיות. הרבה טירוף. הרבה מאוד אש בעיניים והרבה מאוד תקווה. אני מרגיש לפני כל קרב כאילו הוא הראשון והאחרון שלי".

עוד באותו נושא: פיטר פלצ'יק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי