"לחץ? אני חיה את החלום": אבישג סמברג בריאיון מיוחד

שלוש שנים אחרי שהקפיצה את כל התקשורת לאולם הטקוואנדו בטוקיו שם זכתה במדלית הארד, אבישג סמברג בטוחה שיש לה סיכוי טוב גם בפריז. "אני יותר חזקה, יותר טכנית ויותר מנוסה". את ההימור האמיתי למדליות היא מפנה לבנות הג'ודו: "הן מסוגלות להביא 3 מדליות"

(גודל טקסט)

לא תמצאו ספורטאים אולימפיים רבים, שלפני משחקים אולימפיים יגידו לכם: "לחץ? איזה לחץ? אני חיה את החלום". את המשפט הזה משגרת לעברי אבישג סמברג, כשאנחנו נפגשים לריאיון במועדון של יחיעם שרעבי ברמלה. לוחמת הטקוואנדו שהיממה את הספורט האולימפי בטוקיו עם מדלית ארד, שהגיעה כמעט משום מקום, לא רוצה לחזור על טעויות מהקמפיין האולימפי הקודם.

"הייתי אז לחוצה מאוד לפני טוקיו", היא משחזרת. "דמיינתי לי כל הזמן דמיונות ותסריטים אבל בקמפיין הזה לקראת פריז אני בעיקר נהנית. אני מתרכזת בדברים שהם בשליטה שלי ולכן אני עסוקה בלהתאמן הכי טוב ופחות בכל מה שמסביב". הטקוואנדו יככב במשחקים הפראלימפיים עם הלוחמים הנפלאים אסף יסעור ועדנאן מילאד, אבל עוד קודם זו הממלכה של סמברג שקבעה את הקריטריון בתחילת חודש מארס, כך שהיה לה הרבה זמן להתכונן לפריז.

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו (בכחול)
אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו (בכחול) | אתר רשמי, איגוד הטאקוונדו

איך זה להיות שגרירה של הענף?

"מרגש. כבוד גדול עבורי. אני שמחה לייצג את הטקוואנדו. הענף התקדם מאז טוקיו. ילדים בני 6 נרשמים ואומרים לי: 'נרשמתי בזכותך. בזכותך רציתי להיות בטקוואנדו'. זה מרגש אותי".

הפעם יהיו ציפיות ממך בניגוד לטוקיו.

"אני מנסה לא להתמקד בזה שכל המדינה רוצה שאביא מדליה. אני מרוכזת בלהיות פרקטית. רוצה להתרכז בדברים הטכניים בקרבות ולא במה יהיה אם אזכה או איך אני מביאה מדליה".

את מגיעה עם יותר ניסיון.

"אני יותר חזקה, יותר טכנית, יותר מנוסה. אני מאמינה ששלוש השנים מאז טוקיו, שיפרו אותי".

נבחרת הג'ודו נשים ששל ישראל, פריז 2024: עומדות: ענבל לניר, רז הרשקו, מיה גושן. 
מתחתן: גילי שריר, גפן פרימו, שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי
"אנחנו משפחה". נבחרת הג'ודו | דני מרון

את לבד בניגוד לבנות הג'ודו למשל.

"הייתי שמחה אם היתה לי נבחרת שהיתה לצדי ומעודדת אותי. אני כל כך אוהבת לשמוע פרגונים מהיציע מנבחרת הטקוואנדו, אבל לצערי הם לא יהיו שם. ההורים שלי יהיו בניגוד לטוקיו וזה כבר שדרוג. כשאני לבד אני יותר בפוקוס אז יש גם דברים טובים בלהיות לבד".

יש עוד כוח להכנות ולאימונים?

"האימונים באמת קשים. אני גם כל הזמן שומרת על תפריט הדוק כי אני חייבת להיות מתחת 49 קילו. יש המון ויתורים אבל אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה".

מי תהיה האבישג סמברג של פריז? זו שתביא מדליה בלי שציפינו?

"אני עוקבת אחרי הענפים האחרים. יש נבחרת ג'ודו בנות מטורפת. אני מאמינה שהן יביאו 3 מדליות. רז, גפן, ענבר. הן תותחיות ואני מאמינה בהן מאוד".

עוד באותו נושא: אבישג סמברג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי