הופעה מושלמת: דופלנטיס סיפק רגע מדהים, וזה לא השיא האחרון שלו

play
בסוף זה קרה. מונדו דופלנטיס עם שיא העולם | GettyImages
תום ראובני עם שרון קנטור, מדליסטים אולימפיים פריז 2024 02:11

הטכניקה של הנחת המוט, הביטחון העצמי המלא והשקט הנפשי הנדיר: כך שבר הפנומן השבדי עוד שיא עולם על הבמה הגדולה ביותר בעולם

(גודל טקסט)

בפני אלפי צופים באצטדיון סטאד דה פראנס בצרפת וכשמיליוני צופים ברחבי העולם עוקבים אחר שידורי האולימפיאדה, שבר ארמונד דופלנטיס את שיא העולם בקפיצה במוט כשעבר 6.25 מטרים. זוהי הפעם התשיעית בקריירה של ארמונד דולפנטיס בן ה־24 משוודיה שהוא שובר שיא עולם. את השיא העולמי הראשון שלו הוא קבע בשנת 2000 כשעבר 6.17 מטרים בתחרות שנערכה בפולין.

את הגמר הוא התחיל בקפיצה לגובה 5.70 מטרים והמשיך לעוד חמישה גבהים נוספים. בקפיצה הרביעית, כשעבר גובה של 6.00 מטרים הוא כבר הבטיח זכייה במדליית הזהב. דופלנטיס המשיך לאתגר את עצמו. בקפיצה החמישית בגובה 6.10 מטרים הוא שבר את השיא האולימפי של טיאגו בראז הברזילאי, שנקבע במשחקים האולימפיים בריו בשנת 2016. את הגובה האחרון בתחרות, 6.25 מטרים, הוא עבר בניסיון השלישי.

מונדו דופלנטיס שיאן העולם בקפיצה במוט, פריז 2024
בסוף זה קרה. מונדו דופלנטיס עם שיא העולם | GettyImages

קפיצה במוט הוא ענף שדורש מהירות, יכולת ניתור, זריזות ושליטה בטכניקות. דופלנטיס נתן הופעה מושלמת ומרתקת. הוא הגיע לתחרות בביטחון עצמי מלא ותוך אמונה בכך שינצח בתחרות. לפני כל קפיצה הוא הכניס את עצמו לשקט נפשי ואז יצא בריצה מהירה לעבר המטרה. יחד עם אביו, שמאמן אותו, הם בחרו בטכניקה של הנחת המוט במקום מרוחק בשני צעדים מהמסלול וזהו אחד מהדברים שהובילו אותו בסופו של דבר לניצחון. אני צופה שבעתיד נראה אותו שובר גם את השיא הנוכחי ומבחינתו השמיים הם הגבול.

אלכס אברבוך הוא אלוף אירופה בקפיצה למוט לשעבר ומרצה במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט

עוד באותו נושא: אתלטיקה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי