מי שרוצה לתת ומי שיודע לקחת: החיבור בין ראובני ופרידמן

play
עשה זאת – ובגדול. ראובני | אימג'בנק GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP
יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה 01:38

האלוף האולימפי משקיען ובעל יכולת למידה, מאמנו שראה הכל שרטט את המסלול למדליה - ופגע בול. וגם: הנבואה לפני תחילת המשחקים

(גודל טקסט)

יש בתום ראובני כל מה שספורטאי אולימפי צריך. הוא מוכשר, הוא אוהב להתאמן, הוא משקיען, הוא בעל יכולת למידה והוא נותן הרבה כבוד, בטח למאמן שלו גל פרידמן. אם יש משהו בולט שהביא את הזהב של ראובני אתמול (שבת) במארסיי, זה החיבור המושלם בין מי שרוצה לתת לבין מי שיודע לקחת.

פרידמן, אלוף אולימפי ובעל שתי מדליות אולימפיות, הוא מי שאתה רוצה כמאמן. יש לו את הניסיון, את האופי ואת הידע. ערב המשחקים האולימפיים כאן, פרידמן שירטט את המסלול של ראובני אל המדליה. הוא ידע ששיטת ההכרעה החדשה, מאפשרת גם למי שמסיים עשירי את ימי השיוטים המפרכים, לזכות במדליה. ובניגוד לכך שגם מי שמסיים שני, למשל, עלול להפסיד את כל הקופה ביום האחרון.

העבודה בין פרידמן לראובני היתה המון על המישור המנטלי. ראובני בא כסוג של אנדרדוג וזה עזר לו. הלחץ לא היה על הכתפיים שלו כמי שכולם מסמנים שיביא מדליה וזה סייע לו לבוא מאחור בתוך המשלחת של ישראל לכאן ולצאת עם הזהב. ערב המשחקים האולימפיים, אמר גל פרידמן: "יש כאלה שבאים לאולימפיאדה בשביל החוויה ויש כאלה שבאים כדי לנצח. בשביל זה אנחנו כאן".

תום ראובני הוא כבר לא דמות אנונימית למרבית חובבי הספורט בארץ. התהילה הזו, החשיפה והתהודה יהיו מעתה דברים שהוא ייקח לכל מקום וייאלץ להתמודד איתם.

גולש הרוח הישראלי תום ראובני עם דגל ישראל, אולמפיאדת פריז 2024
עשה זאת – ובגדול. ראובני | אימג'בנק GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP

בשיחת טלפון ראשונה עם ראש עיריית הרצליה יריב פישר, וסגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט עופר לוי, ראובני אמר: "תודה לכם על כל התמיכה ב-14 השנים האחרונות שהייתי במועדון וגדלתי שם, ושהרבה אנשים רצו לסגור את המועדון והשארתם אותי כאן. בזכותכם הגענו לרגע הזה". פישר ולוי בירכו את גולש הרוח, אמרו שהוא שימח מדינה שלמה וכי הם מכינים לו קבלת פנים גדולה כשישוב ארצה.

עוד באותו נושא: פריז 2024, תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי