פארסה היסטורית: ניצחון הזוי למרוקו על ארגנטינה

המשחק שהופסק לאחר התפרעות קהל חודש כשעתיים לאחר מכן מול יציעים ריקים, שער שוויון שנכבש בדקה ה-106 בוטל אחרי בדיקת VAR - והאפריקאים ניצחו 1:2 אחרי מבוכת ענק בפתיחת הטורניר האולימפי. בבית הישראלי, יפן הביסה 0:5 את פרגוואי. ניצחונות גם לצרפת וספרד

(גודל טקסט)

פרט למשחק של נבחרת ישראל מול מאלי בפארק דה פראנס, כל יתר משחקי המחזור הראשון של שלב הבתים בטורניר הכדורגל האולימפי התקיימו היום (רביעי) ברחבי צרפת. במוקד עמד האירוע ההזוי במשחק בין ארגנטינה למרוקו שהפך לביזיון הגדול הראשון במשחקים האולימפיים האלה. צרפת המארחת פתחה עם ניצחון קליל, ספרד עבדה קשה יותר ויפן סיפקה הצגה בבית ד', בו ישראל סיימה ב-1:1 עם מאלי.

המחזורים הבאים בשלב הבתים יהיו בשבת ושלישי. שתי הראשונות מכל בית עולות למשחקי רבע הגמר שיהיו ב-2 באוגוסט (יום שישי). חצאי הגמר יהיו שלושה ימים לאחר מכן, המשחק על מדליית הארד ב-8 באוגוסט והגמר ב-9 (שוב יום שישי).

אלכסנדר לקאזט שחקן נבחרת צרפת חוגג שער
שער ובישול במשחק הפתיחה. אלכסנדר לקאזט | אימג'בנק GettyImages, Brad Smith/ISI

בית א'

צרפת – ארה"ב 0:3

הנבחרת של תיירי הנרי היא הפייבוריטית לזכייה על פי כל סוכנויות ההימורים, והחלה את הטורניר הביתי והמסע לשחזור הזהב היחיד מ-1984 עם ניצחון נינוח בסטאד ולודרום. המחצית הראשונה עוד הייתה מעט מתסכלת ופקסטן ארונסון כמעט הדהים עבור האמריקאים, אבל הקפטן אלכסנדר לקאזט, אחד מחריגי הגיל של צרפת, זיהה מיקום רע של השוער וירה מ-20 מטרים אל הרשת בדקה ה-61 כדי להרגיע. שמונה דקות לאחר מכן, הקפטן בישל למייקל אוליסה שסובב באומנות ברגל שמאל את השני מ-18 מטרים, והבלם לואיק באדה חתם את התוצאה בנגיחה בדקה ה-85.

גינאה – ניו זילנד 2:1 לניו זילנד: מת'יו גארבט (25), בן וויין (76). לגינאה: אמאדו דיאוורה (72)

שחקני נבחרת ארגטינה בסיום המשחק נגד מרוקו
שחקני נבחרת ארגטינה בסיום המשחק נגד מרוקו | אימג'בנק GettyImages

בית ב'

ארגנטינה – מרוקו 2:1

פארסת ענק כבר ביום הראשון למשחקים האולימפיים: אחרי שכריסטיאן מדינה כבש בדקה ה-106(!) וקבע 2:2, חלק מאוהדי נבחרת מרוקו הזועמים פרצו אל כר הדשא והושלך חזיז ליד הספסל הארגנטינאי בסמוך לשחקנים, שמיהרו לרדת לחדר ההלבשה. כולם חשבו שהמשחק הסתיים בתיקו, אלא שהשופטים התעקשו לבדוק את שער השוויון הדרמטי ב-VAR, מה שנעשה רק לאחר שהנבחרות הוחזרו למגרש יותר משעה וחצי אחרי פיצוץ ההתמודדות, והתחממו במשך 20 דקות. כשכולם על הדשא, השופט הראשי גלן נייברג פסק על ביטול שער השוויון והמשחק חודש לשלוש דקות מול יציעים ריקים, במצב של 1:2 למרוקו ששמרה על היתרון ורשמה את אחד הניצחונות ההזויים שנראו בכדורגל בשנים האחרונות. לפני המבוכה העצומה, סופיאן רחימי כבש צמד למנצחת (45+2, 51) וג'וליאנו סימאונה צימק (68).

עיראק – אוקראינה 1:2 לעיראק: איימן חוסיין (57 בפנדל), עלי ג'אסים (75). לאוקראינה: ולנטין רובצ'ינסקי (53)

סרחיו גומס חוגג שער לזכות ספרד
כיפר על החמצת הפנדל. סרחיו גומס | אימג'בנק GettyImages, Carl Recine

בית ג'

אוזבקיסטן – ספרד 2:1

מדליסטית הכסף מטוקיו החלה את דרכה בפריז ברגל ימין. ספרד, מחוזקת באלופי אירופה לבוגרים פרמין לופס ואלכס באנה שפתחו בהרכב, נהנתה משער של מארק פוביל (29) וסרחיו גומס (62), כשהאחרון כבש שלוש דקות לאחר שהחמיץ פנדל. בתווך, הקפטן אלדור שומודורוב בן ה-31 הראה מדוע אוזבקיסטן בונה בעיקר עליו בהופעה ההיסטורית מבחינתה באולימפיאדה, אבל שער השוויון שהבקיע שחקן גנואה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים (45+3) לא עזר לסגנית אלופת אסיה להשיג נקודה.

מצרים – הרפובליקה הדומיניקנית 0:0

שחקני הנבחרת האולימפית של יפן
מגיעים כפייבוריטים לסיים בראש בית ד'. שחקני נבחרת יפן | אימג'בנק GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU/AFP

בית ד'

יפן – פרגוואי 0:5

הפייבוריטית לסיים בפסגת הבית הישראלי רשמה הופעה מרשימה מאוד והשיגה שלוש נקודות ראשונות בטורניר האולימפי, על חשבון היריבה הבאה של ישראל. אלופת אסיה לא התקשתה והשיגה את שער היתרון שלה כבר בדקה ה-19 כששונסוקה מיטו קיבל כדור ברחבה וסיים לרשת הפרגוואית. כעבור חמש דקות הגיעה תפנית במשחק כשוויילדר ויירה הורחק בכרטיס אדום ישיר והשאיר את פרגוואי בעשרה שחקנים עד הסיום. יפן ניצלה זאת כדי לכבוש את השני, כשמיטו השלים צמד בסיומה של התקפה נהדרת ונגיחה לרשת של גאטיטו פרננדס בדקה ה-63. ריהיטו ימאמוטו הוסיף את השלישי בדקה ה-70 עם סיומת יפה בנגיעה ושוטה פוג'יו חתם בדקות ה-82 וה-87 עם צמד בזק שהעניק שלוש נקודות חשובות ליריבה האחרונה של ישראל בשלב הבתים. ויירה, כמובן, לא יוכל לקחת חלק במשחק נגד ישראל במשחק הבא של פרגוואי.

עוד באותו נושא: פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי