יריבים מאלג'יריה, טורקיה ומרוקו מחכים, הגרלה קשה לנבחרת

ההגרלה למשחקים האולימפיים נערכה, שמאילוב, בוטבול וגושן אמורים לפגוש תחילה מתמודדים ממדינות מוסלמיות. בתחרות הקבוצתית יהיה קשה לשחזר את ההישג מטוקיו לאור מפגש אפשרי עם צרפת בשמינית

(גודל טקסט)

נבחרת הכדורגל של ישראל כבר עלתה לכר הדשא למשחק הראשון שלה בפריז, גם הקשתים החלו את דרכם במשחקים האולימפיים עוד לפני טקס הפתיחה שייערך מחר בערב (שישי, החל מ-20:30) ובינתיים נערכה הגרלת משחקי הג'ודו והישראלים גילו את זהות היריבים והיריבות הפוטנציאליים בדרך למדליה.

הנבחרת הקבוצתית של ישראל, שתפגוש בסיבוב הראשון את מונגוליה. אם תעבור אותה, מצפה לה בשמינית הגמר הגרלה קשה נוספת בדמות צרפת החזקה, שזכתה בזהב בטוקיו ועשויה למנוע מישראל השתתפות בבית הניחומים.

גברים

ים וולצ'ק (עד 60 ק"ג) יפגוש תחילה את ארנולד קיצ'וקה הקונגולזי ואם ינצח אותו יתמודד בשמינית הגמר עם אלוף העולם, גיורגי סרדלשווילי מגאורגיה.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) בסיבוב הראשון יתמודד עם עבדרחמן בושיטה ממרוקו ואם ינצח אותו בשמינית הגמר יפגוש את אמומאלי מטג'יקיסטן, לו כבר הפסיד השנה בטשקנט. ברבע הגמר הוא יכול להתמודד עם היפני היפומי אבה.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הוגרל בסיבוב הראשון מול יריב אלג'יראי, מסעוד דריס, ולמנצח ביניהם ממתין הידייאט היידרוב, האזרי שהוכתר לאלוף העולם ולאלוף אירופה בשלוש השנים האחרונות.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) יחל את דרכו בסיבוב השני מול טימו קבליוס הגרמני. הג'ודאי הפלסטיני פארס בדוואי יוכל לפגוש את מוקי רק בחצי הגמר. מוקי, אגב, גם יוכל להתמודד ברבע הגמר עם יריב מעיראק.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) בקרב הראשון שלו יתמודד עם יריב מונגולי אשר מדורג עשירי בעולם.

נבחרת הג'ודו נשים ששל ישראל, פריז 2024: עומדות: ענבל לניר, רז הרשקו, מיה גושן. 
מתחתן: גילי שריר, גפן פרימו, שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי
"אנחנו משפחה". נבחרת הג'ודו | דני מרון

נשים

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) תפתח בסיבוב הראשון מול אביבה אבוז'קינובה הקזחית.

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) קיבלה את ירין יונג מדרום קוריאה, אותה כבר ניצחה בעבר והיא גם ניצלה ממפגש אפשרי עם אוטה אבה, האלופה האולימפית ואלופת העולם שאותה תוכל לפגוש רק בשלבי ההכרעה.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) תתחיל את התחרות שלה מול קאיה קאיזר – הסלובנית שניצחה אותה בקרב הניחומים והובילה להדחתה באולימפיאדת טוקיו. אם נלסון לוי תעבור אותה, תיאלץ להתמודד מול אלופת העולם הקוריאנית מיו האה.

גילי שריר (עד 63 ק"ג) תפגוש את קלריס אגבגננו הצרפתיה, האלופה האולימפית מטוקיו וזוכת מדליית כסף ב-2016.

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) תתמודד בקרב הראשון עם פידאן אוגל הטורקיה.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) שמדורגת במקום השלישי ומועמדת מובילה למדליה ואפילו לזהב, תתחיל בסיבוב השני ותמתין למנצחת בין יריבות ממונגוליה ומאקוודור.

רז הרשקו (78 ק"ג ומעלה) שמדורגת במקום ה-2 זכתה להגרלה נוחה בסיבובים הראשונים ואמורה לפלס את דרכה לחצי הגמר, אז עשויה לפגוש את אקירה סונה היפנית.

עוד באותו נושא: אולימפיאדת 2024, ג'ודו, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי