לאון מרשן עם שיא אולימפי ב-400 מ' מעורב, ביזיון בכדורעף

play
לאון מרשן שחיין צרפתי, פריז 2024 | GettyImages
שחקני הנבחרת האולימפית של ישראל שון גולדברג, איתן אזולאי, איינאו פרדה 01:05

שיאן העולם הצרפתי קבע 4:02.95 דקות בשמחה הגמר, שחקן הכדורעף שאנס ילדה התקבל בתשואות לצד שריקות בוז. מבוכה במשחק ההיסטורי של דרום סודן בכדורסל. עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

המשחקים האולימפיים בפריז נמשכים, ומעבר לתחרויות ולמשחקים המסקרנים – הסיפורים והדרמות באולימפיאדה לא נפסקים. כאן נעדכן בשוטף לאורך היום על כל ההתפתחויות והחדשות.

כל התקצירים והאירועים – עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

גם בגמר ה-100 מטרים חזה – הפתעה איטלקית

22:55: עוד הפתעה נרשמה בבריכה האולימפית, הפעם בגמר ה-100 מטרים חזה, כאשר ניקולו מרטיננגי האיטלקי עצר את השעון של 59.03 וקטף את מדליית הזהב. האיטלקי עקף ברגע האחרון את אדם פיטי וניק פינק שסיימו בצוותא עם מדליית הכסף בהפרש של שתי מאיות.

טורי האסק שחיינית אמריקאית, פריז 2024
יופי של שמחה. האסק | אימג'בנק GettyImages

זהב מפתיע אצל הנשים בגמר ה-100 פרפר

21:45: גמר ה-100 מטרים פרפר בנשים העניק לטורי האסק את מדליית הזהב עם 55.59 שניות.

לאון מרשן שחיין צרפתי, פריז 2024
שיא אולימפי לשיאן העולם. לאון מרשן | אימג'בנק GettyImages

שיאן העולם עם שיא אולימפי חדש ב-400 מ' מעורב

21:40: לאון מרשן, השחיין הצרפתי בן ה-22, הציג גמר פשוט מדהים עם משחה דומיננטי וקטף את מדליית הזהב בגמר ה-400 מ' מעורב. שיאן העולם עם 4:02.50 דקות רשם תוצאה של 4:02.95 וקבע שיא אולימפי חדש.

14:00: קמרון נורי פרש מטורניר הטניס עקב פציעה. את הבריטי יחליף פטרוס ציציפאס, שיתמודד מול טאלון גריקספור על התענוג המפוקפק – משחק מול קרלוס אלקראס בשלב הבא.

שחקני נבחרת דרום סודן
הרגע ההיסטורי נהרס. אוהדי דרום סודן, היום | רויטרס

ההמנון הלא נכון נוגן – דווקא ברגע ההיסטורי של דרום סודן

12:15: רגע של מבוכה באולם הכדורסל: רגע לפני הופעתה הראשונה אי פעם של נבחרת דרום סודן באולימפיאדה, נוגן ההמנון של סודן שכנתה. רק אחרי שריקות בוז ביציעים שהתמלאו עד אפס מקום ב-27 אלף צופים, המארגנים התוודעו לטעות ועצרו את נגינת ההמנון השגוי. בתגובה, שחקני ואוהדי דרום סודן מחאו כפיים בזמן נגינת ההמנון הנכון, ושחקני פורטו ריקו הצטרפו למחווה.

סטיבן ואן דה ולדה, שחקן כדורעף חופים הולנדי
סטיבן ואן דה ולדה, שחקן כדורעף חופים הולנדי | רויטרס

הספורטאי שאנס ילדה התקבל בתשואות ובבוז

11:45: סטיבן ואן דה ולדה, שחקן כדורעף החופים ההולנדי שהורשע בשנת 2016 באונס של נערה בריטית בת 12, עלה להתחרות לראשונה בפריז על רקע הסערה הציבורית סביבו. עם כניסתו למגרש נשמעו תשואות, ככל הנראה מצד אוהדים הולנדים, אולם כשהוצג על ידי הכרוז נשמעו ביציעים שריקות בוז רמות.

9:55: נושא הזיהום בנהר הסן העסיק את צרפת כולה בשנה האחרונה. בין היתר, ראש העיר שחתה במים כדי להוכיח שניתן יהיה לקיים בהם את התחרויות השונות, אך היום הזיהום שנגרם עקב הגשם שירד בבירת צרפת ב-48 השעות האחרונות הביא לכך שהוועד האולימפי החליט לבטל את האימונים לקראת הטריאתלון. "אנחנו משוכנעים שהמים יהיו בטוחים עד תחילת התחרויות בעוד יומיים", נמסר. אם הזיהום במים יימשך, לא מן הנמנע שאירועי הטריאתלון יידחו במספר ימים.

הבעל של סרינה וויליאמס, אלכסיס אוהניאן, מחזיק לה את המטריה במשחקים האולימפיים
ג'נטלמן. אוהניאן | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

7:20: הבעל של סרינה וויליאמס רגיל שמתייחסים אליו בתור "הבעל של סרינה וויליאמס", אבל למעשה אלכסיס אוהניאן הוא איש עסקים מצליח, מייסד אתר "רדיט" שהונו מוערך במאות מיליוני דולרים אחרי מספר השקעות מוצלחות, כולל בספורט. עם זאת, עבור רבים הוא אינו מוכר, וכך בשידור טלוויזיה באנגליה, בזמן שהוא עמד לצד רעייתו סרינה וויליאמס והחזיק לה את המטריה, השדרית לורה וודס אמרה בשידור: "אלה הרמות שאליהן את שואפת, שיהיה לך עוזר, מישהו שפשוט יחזיק לך את המטריה".

עבור רבים ברשתות זו הייתה עוד "השפלה" עבור אוהניאן, שבעבר כבר קיבל עקיצה מדרייק באחד משיריו ("סרינה, הבעל שלך גרופי"), אבל איש העסקים הגיב בחיוך, והעלה ציוץ שבו הוא מתגאה בכך שמחזיק את המטריה לאשתו ולבתו.

הוועד האולימפי ההולנדי: הספורטאי שאנס ילדה "לא פדופיל, אל תאמינו לכותרות"

6:30: בכיר בוועד האולימפי ההולנדי התעקש כי אנס הילדים המורשע מנבחרת הכדורעף חופים של הולנד הוא אינו פדופיל. חובב ספורט הולנדי פירסם מכתב שכתב לוועד האולימפי ההולנדי, שבו כינה את שילובו של סטיבן ואן דה ולדה במשלחת כ"כתם לאומי להולנד". בתגובה כתב לו דובר הוועד האולימפי ההולנדי: "סטיבן אינו פדופיל. אתה באמת חושב שהוועד האולימפי ההולנדי ישלח לפריז מישהו שהוא סיכון אמיתי? לא, הוא לא מהווה סיכון".

כידוע, שחקן כדורעף החופים ואן דה ולדה הורשע באונס של נערה בריטית בת 12 בשנת 2016. הוועד האולימפי הבינלאומי ספג ביקורת חריפה ונשאל כיצד אדם שהורשע באונס ילדים הורשה להתחרות בפריז 2024. ה-IOC אמר כי בחירת הספורטאים למשחקים הייתה באחריות ועדות מקומיות.

סטיבן ואן דה ולדה, שחקן כדורעף חופים הולנדי
| אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

ואן דה ולדה, שכיום בן 29, נידון לארבע שנות מאסר ב-2016 לאחר שהודה באשמה באונס הנערה במילטון קיינס. הוא טס לאנגליה כדי לפגוש אותה ב-2014 עם ידע מלא על גילה, לאחר שהכיר אותה בפייסבוק. הוא ריצה 12 חודשים בכלא בריטי, לפני שהועבר לארצו, שם שוחרר לאחר חודש נוסף. ואן דה ולדה אמור לשחק היום (ראשון) לראשונה בטורניר.

הוועד האולימפי ההולנדי הבהיר שנקט ב"צעדים קונקרטיים" כדי להבטיח סביבה ספורטיבית בטוחה לכל משתתפי האולימפיאדה לאור השתתפותו של ואן דה ולדה. לבקשתו הוא לא נשאר בכפר האולימפי ולא ידבר עם התקשורת.

חובב הספורט שקיבל את התגובה מהוועד האולימפי ההולנדי אמר שהוא "מזועזע" – ושאל מה תהיה האסטרטגיה התקשורתית אם ואן דה ולדה יזכה במדליה. האיש – שאינו רוצה להזדהות – התייחס לוואן דה ולדה כאל "פדופיל, אנס ילדים מורשע" ושאל מה אמרו הקורבן שלו והוריה על השתתפותו. בתגובה, הבכיר בוועד האולימפי ההולנדי הפציר בו לקרוא עוד על המקרה ולא "להאמין לכל הכותרות".

עוד באותו נושא: סרינה וויליאמס, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי