אחרי הסערה: המתאגרפת אימן חליף זכתה במדליית הזהב בפריז

האלג'יראית שהואשמה שהיא גבר ניצחה בגמר את יריבתה הסינית, השלימה זכייה בתואר אחרי סערה תקשורתית והפכה לגיבורת העם: "זה מאורע לאומי, היא הפכה לאגדה"

(גודל טקסט)

אחד הסיפורים הכי גדולים באולימפיאדה הסתיים הערב (שבת) עם הכרעה ברורה: אימן חליף, המתאגרפת האלג'יראית שנאלצה להתגונן מפני האשמות כי אינה אישה ונקלעה ללב ליבו של דיון בינלאומי-ספורטיבי סוער, הצליחה לזכות במדליית הזהב בשחקים האולימפיים בפריז אחרי שגברה ללא עוררין בגמר על יריבתה הסינית יאנג ליו צ'ן בנקודות.

אלג'יריה כולה עמדה מאחורי המתאגרפת, שאולי זכתה ליתרון גנטי, אבל הייתה קורבן להתאכזרות. "זה יותר ממאורע לאומי. הערב ייכתב פרק חדש בדפי ההיסטוריה של הספורט העולמי", אמר עיתונאי אלג'יראי לרשת "RMC" הצרפתית, "כולנו רוצים לראות אותה הופכת לאגדה, ומשתיקה את המבקרים".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף אחרי שזכתה במדליית הזהב בפריז 2024
יש זהב. חליף | אימג'בנק GettyImages, Maja Hitij
המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף אחרי שזכתה במדליית הזהב בפריז 2024
גיבורה עממית. חליף | רויטרס

כזכור, לטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה של האלג'יראית בפריז, לאחר שנפסלה מאליפות העולם בשנה שעברה בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי. "עבדנו קשה בשנתיים האחרונות כדי להגיע לכאן", אמר מוקדם יותר היום מאמנה מוחמד צ'אווה. "כל הבלגן הזה מאוד השפיע עליה. היא תהתה, 'למה אני?' אבל היא לא הרימה ידיים. היא לימדה את כולם שיעור באתיקה".

המאמן סיפר שפגש את אימן – המבוגרת בין שבע אחיה ואחיותיה – בעיר הולדתה ב-2015 ושכנע את אביה השמרן לאפשר לה לפצוח בקריירה כמתאגרפת. "אימן היא אישה", סיפר, "היא כמו בת בשבילי. נתתי לה מוטיבציה לאורך כל הדרך והבטחתי לה שתהיה אלופה. זה סיפור של התגברות על קשיים". היום היא נסחבה על הכתפיים, והפכה לגיבורה לאומית.

עוד באותו נושא: אימן חליף, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי