טומרקין מתרגש לשאת את הדגל: "ישראל היא הכל בשבילי"

יעקב טומרקין | האתר הרשמי של איגוד השחייה

השחיין מחכה לטקס הפתיחה של טוקיו 2020, בו יישא יחד עם חנה קנייזבה-מיננקו את דגל ישראל: "מחזק את הכתף בשביל זה, אמא מתרגשת בבית. הריח של האולימפיאדה זהה ברגע שאתה נכנס לקרב האולימפי"

(גודל טקסט)

יש הרבה סימנים שמעידים על כך שהגעת למשהו בקריירה הספורטיבית שלך. לשאת את הדגל בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, הוא אחד מהם. יעקב טומרקין יהיה היום (שישי, החל מ-14:00 שעון ישראל) על המסלול באצטדיון האולימפי, כשהוא נושא את דגל ישראל. הפעם החליטו בוועד האולימפי בישראל ששניים יעשו זאת יחד – גבר ואישה: יעקב טומרקין וחנה קנייזבה מיננקו.

השחיין וקופצת המשולשת שיתחרו כאן בטוקיו בימים הקרובים, היו אתמול נרגשים במיוחד. אף שלא יהיה הערב קהל באצטדיון, מאות מיליונים יצפו על המסכים ברחבי העולם וגם בארץ בטקס המרהיב שמכינים היפנים. "כשאימא שלי שמעה שאני אשא את הדגל בטקס הפתיחה של טוקיו 2020, היא הייתה נרגשת עד דמעות", סיפר אתמול טומרקין. "עלינו לארץ כשהייתי בן שנתיים. עבורי ישראל היא הכול. אין לי זיכרונות ממקום אחר. אבל עבור אימא שלי, זה היה דבר עצום שהבן שלה יישא את דגל ישראל ברגע הזה".

יש הכנות מיוחדות לטקס?
"אני כבר שבועיים עובד בחדר הכושר על הכתף כדי להחזיק את הדגל. זה שאני אעשה את זה ביחד עם חנה, יקל על שנינו וזה גם כבוד שמחולק בין שניים, כך שזה דבר נהדר".

חנה קנייזבה מיננקו | Michael Steele/Getty Images

איך התחושה באולימפיאדה הזו ביחס לאחרות והאם מרגישים שונה בגלל הקורונה?
"כיף לנו כאן בטוקיו, למרות שזו אולימפיאדה תחת מגבלות קורונה. כספורטאי, ברגע שאתה נכנס לכפר האולימפי, אתה מרגיש שזו אולימפיאדה. הריח הוא אותו הריח ולא רק בגלל חדר האוכל בכפר. התחושה היא אותו הדבר ברגע שאתה בכפר האולימפי".

טומרקין בן ה-29, שעשה את הישג השיא שלו כשעלה לגמר בלונדון 2012, לא הצליח לשחזר את יכולתו הטובה בריו 2016. כמו מרבית השחיינים שישראל שלחה לריו, גם הוא חווה אולימפיאדה לא טובה, אף שהיה בשיא בגיל 24. לטוקיו כבר הגיעו הרבה יותר שחיינים ישראלים ודומה שיש כישרון שנשפך כמו מים מהשחיינים הצעירים שמככבים בנבחרת הזו. טומרקין, כמו אנדי מורז אצל הנשים, הם השחיינים הוותיקים שמסמלים עבור הצעירים מופת ודוגמא.

"אנחנו מאוד סקרנים לראות מה השחיינים שלנו יעשו בטוקיו", אמר הבוקר גורם בוועד האולימפי. "יש לנו איכות יוצאת דופן של שחיינים צעירים שכל הזמן משפרים את השיאים של עצמם. אנסטסיה גורבנקו היא כמובן אחת המובילות, אבל גם אצל הגברים יש כמות אדירה של שחיינים בולטים ונראה את היכולת שלהם להגיע לגמר". מאז לונדון 2012 וההישג של טומרקין, לא היה שחיין ישראלי שהגיע לגמר והתייצב בין שמונה המהירים או המהירות בעולם בזמן האולימפיאדה. בוועד האולימפי סימנו כמטרה כללית לספורטאים השונים כאן עשרה גמרים ומקווים מאוד שאחרי הפרויקט המורכב של השחייה בשילוב המאמן דייב מארש, יהיו תוצאות בטוקיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי