דגל ישראל הונף בטוקיו: אולימפיאדת 2020 יצאה לדרך רשמית

נאומי אוסקה נאומי אוסקה | Dylan Martinez - Pool/Getty Images
חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 | Matthias Hangst/Getty Images)

באיחור של שנה ומול יציעים ריקים, אלפי ספורטאים מ-204 מדינות צעדו בטקס הפתיחה. קנייזבה-מיננקו וטומרקין נשאו את דגל ישראל. לראשונה אי פעם הוזכרו בטקס 11 הקורבנות של טבח מינכן 1972. אוסקה הדליקה את הלפיד

(גודל טקסט)

באיחור של שנה בשל ובצל התפרצות נגיף הקורונה, טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים 2020 נערך היום (שישי) בטוקיו, בירת יפן. האולימפיאדה ה-32 הייתה אמורה להתקיים בקיץ 2020, אבל נדחתה אחרי התפרצות הנגיף. המשחקים ביפן ייערכו ללא קהל והם יסתיימו ב-8 באוגוסט.

204 מדינות משתתפות במשחקים והן מיוצגות על ידי 11,238 ספורטאים. בגלל שסדר המשלחות המשתתפות בטקס הפתיחה נקבע על פי ה-א'-ב' היפני, ישראל תהיה המשלחת ה-17 שיוצאת לצעוד באצטדיון. 90 ספורטאים ישראלים יצאו לטוקיו, אבל פחות מ-40 מתוכם השתתפו בטקס הפתיחה. את הדגל נשאו קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו והשחיין יעקב טומרקין.

רגע היסטורי נרשם עוד לפני יציאת המשלחות אל המסלול: לראשונה אי פעם הוזכר טבח 11 מחברי משלחת ישראל לאולימפיאדת מינכן ב-1972. מיד לאחר מכן נערכה דקת דומייה.

חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 | עמית שיסל, הוועד האולימפי

עדכונים חיים

17:45 – נאומי אוסקה הייתה אמורה לשחק בשבת ולפתע המשחק שלה נדחה לראשון בלי הסבר. ההשערות היו נכונות: המשחק נדחה בשל העובדה שהטניסאית היפנית, שהיא ללא ספק הפרצוף של המשחקים האלה מבחינת המדינה המארחת, הדליקה את הלפיד האולימפי ובכך הביאה לסיומו את טקס פתיחת המשחקים.

אוסקה מדליקה את הלפיד האולימפי | Patrick Smith/Getty Images
עכשיו אפשר לומר רשמית: האולימפאידה מתחילה! | Patrick Smith/Getty Images
אוסקה על רקע הלפיד האולימפי הבוער | Dylan Martinez – Pool/Getty Images

17:10 – נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר: "היום זה רגע של תקווה. כן, זה שונה מאוד ממה שכולנו דמיינו. בואו ננצור את הרגע הזה כי אנחנו סוף סוף ביחד. הספורטאים מ-205 ועדים אולימפיים ואת נבחרת הפליטים של הוועד האולימפי, כולם חיים יחד תחת קורת גג אחת בכפר האולימפי. זו הוכחה לאחדות הספורט. זה מסר של סולידריות, מסר של שלום ומסר של סובלנות. זה נותן לכולנו תקווה לקראת המסע המשותף של כולנו. אנחנו כאן רק בזכותכם המארחים הנהדרים שלנו, העם היפני, להם אנחנו מעוניינים להודות ולהביע את הערכתנו וכבודנו".

16:55 – זהו, נגמרו כל הצעידות של המשלחות כשהאחרונה היא כמובן היפנית.

14:49: המשלחת הישראלית יצאה למסלול באצטדיון האולימפי, חנה קנייזבה-מיננקו ויעקב טומרקין הניפו יחדיו את דגל ישראל.

חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 | Clive Rose/Getty Images
חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 | Jamie Squire/Getty Images
חנה קנייזבה-מיינקו ויעקב טומרקין נושאים את דגל ישראל בטוקיו 2020 | Patrick Smith/Getty Images

14:39 – המשלחת היוונית היא כמובן הראשונה שיצאה למסלול באצטדיון האולימפי ובקרוב נקבל גם את ישראל.

טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020 | Maja Hitij/Getty Images

14:21 – בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים, בטקס הפתיחה הוזכר טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972, אז נרצחו באכזריות 11 מחברי המשלחת למשחקים.

14:17 – דגל יפן הונף באצטדיון האולימפי, כשברגע מנוגן ההמנון של מארחת המשחקים.

14:00 – הטקס יצא לדרך ואולימפיאדת טוקיו 2020 יוצאת כעת לדרך באופן רשמי. עיתונאים, דיפלומטים, פוליטיקאים ואנשי מלוכה נמצאים כאן, אבל מעבר לכך אין קהל.

טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020 | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

13:50 – מיד זה יקרה רשמית. המשחקים האולימפיים ה-32 יצאו לדרך והאש האולימפית תבער באצטדיון האולימפי בטוקיו.

13:24: בזמן שבפנים העיתונאים מכל העולם ממתינים לתחילת טקס הפתיחה, מחוץ לאצטדיון האולימפי בטוקיו מאות מפגינים עם אמצעי כריזה מרעישים עולמות נגד קיום המשחקים האולימפיים. המפגינים טוענים כי ממשלת יפן היתה צריכה לעסוק בפתרון לקורונה המתפשטת במדינה במקום לארח 100 אלף זרים מרחבי העולם שהגיעו לטוקיו (יניב טוכמן, שליחנו טוקיו).

13:16 – קיסר יפן, נרוהיטו, יהיה זה שיוציא את המשחקים לדרך. הוא יילך בעקבות סבו, שהכריז על פתיחת המשחקים באולימפיאדת טוקיו 1964.

13:00: צפו ביניב טוכמן, שליחנו לטוקיו, מדווח לפני טקס הפתיחה

12:50 – עשרות אנשים מתגודדים מחוץ לאצטדיון בטוקיו ולמרות מצב הרוח הטוב שהם מפגינים, רובם מביעים אכזבה גלויה מכך שטקס הפתיחה נערך ללא קהל.

12:38 – המשלחת הישראלית הגיעה לאצטדיון. 35 הספורטאים ואנשי הצוותים השונים, מתכוננים לצעידה עם דגל ישראל.

צפו במשלחת הישראלית מגיעה לאצטדיון האולימפי

צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי