הוריגומה זכה בזהב הראשון בסקייטבורד, האחים אבה חגגו יחדיו

יוטו הוריגומה
יוטו הוריגומה | MARTIN BERNETTI / Contributor

היפני סיים ראשון בענף החדש, בני ארצו השיגו זהב בג'ודו, שם קלמנדי הקוסוברית הודחה במפתיע עם הפסד ליריבה הונגרייה. הגולפאי הבכיר בעולם חיובי לקורונה, שיא אולימפי בהרמת משקולות ושיאים גם בבריכה

(גודל טקסט)

14:12: שיאים נוספים בבריכה

אחרי שיא העולם שקבעה נבחרת השליחות 4X100 של אוסטרליה לפנות בוקר, בברוכה בטוקיון המשיכו להיקבע תוצאות נהדרות. במוקדמות 100 מטר גב, השיא האולימפי נשבר שלוש פעמים בתוך דקות. קיילי מאס הקנדית קבעה 58.17 שניות, רייגן סמית' שיפרה עם 57.96 שניות ולבסוף קיילי מקיאון האוסטרלית – הפייבוריטית הגדולה לזכייה בזהב – עצרה את השעון על 57.88 שניות.

קצת לאחר מכן, טטיאנה שונמייקר הדרום אפריקאית עצרה את השעון על 1:04.82 ב-100 מטר חזה וקבעה שיא אולימפי משלה. השיאנית ממריו 2016, לילי קינג (שהיא גם שיאנית העולם), עלתה בעצמה לחצי הגמר והיא תנסה לחזור לפסגה.

13:27: יום אדיר למשפחת אבה

יום חג בבית משפחת אבה היפנית, אחרי שבמרחק של כשעה אחד מהשני, האחים היפומי ואוטה זכו במדליות זהב אולימפיות בג'ודו. אוטה שהתחרתה במשקל עד 52 ק"ג, חגגה ראשונה והיפומי הצטרף אליה בהמשך אחרי ניצחון בגמר במשקל עד 66 ק"ג (בתחרות בה השתתף ברוך שמאילוב).

האחים אוטה הוצבו כמועמדים ללכת עד הסוף ועמדו בציפיות. ב-2018 הם כבר עשו היסטוריה כשהפכו לאחים הראשונים שזוכים באליפות העולם בג'ודו באותו יום, אבל היום זה כבר היה סיפוק גדול בהרבה.

11:54: שיא אולימפי חדש בהרמת משקולות

לי פאבין הסיני, המתחרה במשקל עד 61 ק"ג ומופיע לראשונה בחייו במשחקים האולימפיים, קבע שיא אולימפי חדש שהרים 172 ק"ג ב-Clean&Jerk, הסגנון שבו האתלט מרים את המשקולת לעברו ואז דוחף אותה כלפי מעלה מעל לראשו בשני שלבים.

10:03: הגולפאי הבכיר בעולם יחמיץ את האולימפיאדה

הוועד האולימפי הספרדי הודיע כי הגולפאי ג'ון ראם, שמדורג ראשון בעולם, יחמיץ את המשחקים האולימפיים לאחר שנמצא חיובי לקורונה.

7:41: מדליה ראשונה בענף הסקייטבורד

היא שייכת למדינה המארחת – יוטו הוריגומה היפני עשה זאת ונכנס לספרי ההיסטוריה של הענף שנכנס לראשונה לאולימפיאדה. הוריגומה צבר ניקוד של 37.18

יוטו הוריגומה
יוטו הוריגומה | MARTIN BERNETTI / Contributor

7:22: עשרה נדבקים חדשים בקורונה

טרם פורסם האם מדובר בספורטאים או לא, אך כמות הנדבקים עד כה אצל כל אנשי המשלחות הגיעה ל-132.

6:49: סנסציה בג'ודו: האלופה האולימפית הודחה

הפתעה גדולה בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג בג'ודו: מאילינדה קלמנדי, מדליסטית הזהב מריו והפייבוריטית לזכות במקום הראשון גם הפעם, הודחה כבר בקרב הראשון שלה עם הפסד לרקה פופ ההונגרייה.

מאילינדה קלמנדי
מאילינדה קלמנדי | JACK GUEZ / Contributor

4:00: ענף חדש נחנך באולימפיאדה

לראשונה אי פעם, ענף הסקייטבורדינג הפך לאולימפי. מתחרים ראשונים בגלישת רחוב כבר החלו את הופעותיהם בטוקיו, לקראת השואו שאמור לספק הכוכב של הענף והפייבוריט הברור לזכות במדליית הזהב, ניג'ה יוסטון האמריקאי. יוסטון מקווה להפוך למדליסט הזהב הראשון של ארצות הברית בטוקיו, אבל יוטו הוריגומה המקומי, יליד העיר המארחת, ינסה למנוע זאת ממנו.

מי ייקח את הזהב בענף החדש?
מי ייקח את הזהב בענף החדש? | MARTIN BERNETTI / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי