מאכזב: שגיא מוקי הודח בשמינית הגמר וסיים את דרכו בטוקיו 2020

שגיא מוקי מול שמיל בורכאשווילי | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

הג'ודוקא הישראלי הבכיר הודח מהמשחקים האולימפיים בשלב מוקדם מהצפוי, אחרי הפסד לבורכאשווילי האוסטרי בניקוד זהב. קודם לכן ניצח את סנטוס באיפון תוך פחות מ-2 דקות. גם שריר הודחה אחרי הפסד מאכזב

(גודל טקסט)

אכזבת ענק למשלחת הישראלית בג'ודו: הג'ודוקא הבכיר של ישראל, שגיא מוקי, שדורג שני בתחרות האולימפית בטוקיו, הודח אחרי הפסד בקרב השני שלו בשמינית הגמר לשמיל בורכאשווילי האוסטרי, בווזארי בניקוד הזהב. קודם לכן, הג'ודוקא המתחרה במשקל של עד 81 ק"ג, ניצח בקרב הראשון שלו את סנטוס הברזילאי באיפון תוך פחות משתי דקות. גם גילי שריר הסיימה את דרכה בטוקיו, אחרי שפסידה בקרב הראשון שלה.

גברים, עד 81 ק"ג: שגיא מוקי הודח מוקדם מהצפוי

הפסד מאכזב לג'ודוקא הבכיר של ישראל, שגיא מוקי, שנכנע ליריב האוסטרי שמיל בורכאשווילי בשמינית גמר הטורניר האולימפי בטוקיו. מוקי, שניצח בקלות בקרב הראשון שלו את אדוארדו סנטוס הברזילאי באיפון תוך פחות משתי דקות, ספג ווזארי בניקוד הזהב והודח מטוקיו.

מוקי היה נראה עייף מאוד במהלך הקרב, ועל אף לא מעט ניסיונות תקיפה, לא הצליח להפיל את יריבו, שספג שני עונשים מהירים. אלא שבניקוד הזהב גם מוקי ספג שני עונשים, מה שהוביל אותו לנסות ולייצר מתקפות, על אף שנראה עייף מהרגיל. בסופו של דבר, האוסטרי הצליח להפילו לקרקע, זכה בווזארי והכריע את הקרב.

שגיא מוקי מול שמיל בורכאשווילי | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
שגיא מוקי מול שמיל בורכאשווילי | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
שגיא מוקי מול אדוארדו סנטוס | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

נשים, עד 63 ק"ג

גילי שריר, שהצליחה להתאושש מפציעה והפכה לאחת משש הנציגות הישראליות בטוקיו, סיימה את דרכה בתחרות אחרי הפסד כבר בקרב הראשון לקטרין האקר האוסטרלית, אחרי שספגה שלושה עונשים במהלך הקרב. עבור האקר זו האולימפיאדה השנייה, כאשר בריו 2016 היא סיימה במקום התשיעי. השתיים נפגשו פעמיים עד כה. גילי ניצחה בזאגרב ב-2019 והפסידה בקאנקון שנה לפני כן.

"יותר גרוע מזה לא יכול להיות, וזה הדבר היחיד שאני לוקחת מכאן", אמרה שריר בסיום. "ייקח לי זמן להבין את מה שהיה פה, אבל עוד לא סיימתי את הדרך שלי בג'ודו".

גילי שריר | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
גילי שריר | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי