קריסה מנטלית? ביילס נטשה את הגמר אחרי תרגיל רע, רוסיה זכתה בזהב

סימון ביילס
סימון ביילס | Laurence Griffiths / Staff

אירוע חריג בטוקיו: המתעמלת האגדית נחתה לא טוב על שולחן הקפיצות והמאמן שלה אישר שלא מדובר בפציעה, אלא שהאיגוד האמריקאי סתר זאת: "פרשה מסיבה רפואית ותיבדק". ארה"ב תסתפק במדליית כסף אחרי שתי אולימפיאדות

(גודל טקסט)

אחרי שרוסיה זכתה אתמול (שני) בזהב הקבוצתי בהתעמלות לגברים, היום (שלישי) היינו אמורים לקבל קרב גדול בין רוסיה לארה"ב של סימון ביילס, שקיוותה לזכות בזהב אולימפי ראשון בטוקיו וחמישי בסך הכול. האמריקאיות נחשבו לפייבוריטיות לזכייה, הרבה בזכות ביילס, אלא שבמקום הצגה של ביילס, קיבלנו דרמת ענק ודאבל רוסי.

המתעמלת האגדית עשתה תרגיל לא טוב על שולחן הקפיצות, כשהיא נוחתת לא טוב, מיד לאחר מכן הסתודדה עם אנשי הצוות הרפואי שלה ובסופו של דבר פרשה מהמשך התחרות – מה שפילס את דרכה של רוסיה למדליית זהב נוספת ואילו האמריקאיות ייאלצו להסתפק במדליית הכסף בלבד, אחרי שתי זכיות רצופות בזהב ב-2012 וב-2016.

ביילס, שקיבלה ציון גרוע של 13:7.66, קיבלה טיפול ממושך ולאחר מכן חזרה להיות עם חברותיה, אלא שכעבור מספר דקות המשלחת האמריקאית הודיעה שביילס לא תחזור להתחרות בגמר. בשלב הראשון הדיווחים היו על פציעה, אך לאחר מכן התפרסמו דיווחים סותרים שביילס לא נפצעה, אלא החליטה לפרוש מסיבה מנטלית. ג'ורדן צ'יילס עלתה במקומה של ביילס לתרגיל במקבילים המדורגים ומעדה בתרגיל הקרקע, קיבלה ציון של 11.7 בלבד ולמעשה קלקלה לארה"ב את הסיכוי לזכות בזהב.

ג'ורדן צ'יילס | Jamie Squire/Getty Images

אחרי דקות ארוכות של דיווחים סותרים, מאמנה של ביילס אישר שלא מדובר בפציעה אלא ב"בעיה מנטלית". לא ברור כרגע מה יעלה בגורלה של ביילס בהמשך האולימפיאדה בגמרים האישיים שמצפים לה, אך בינתיים מדובר באולימפיאדה מאכזבת במיוחד עבורה.

בהמשך פורסמה הודעה רשמית מטעמה של איגוד ההתעמלות האמריקאי, בה נמסר כי "ביילס פרשה מסיבה רפואית ותיבדק בימים הקרובים כדי לדעת האם תוכל להמשיך להתחרות".

סימון ביילס
סימון ביילס | Abbie Parr / Contributor

ללא ביילס, כאמור, ארה"ב ניסתה ללא הצלחה לזכות במדליית זהב שלישית ברציפות, אחרי שעשתה זאת ב-2016 ו-2012. עבור הנבחרת הרוסית זוהי מדליית זהב ראשונה מאז 1992, אז עוד נקראה באופן חד פעמי המשלחת המאוחדת, כשתחת הדגל האולימפי הופיעה משלחת שכולל ספורטאים מ-12 מדינות שהיו חלק מברית המועצות.

אצל הרוסיות אליה מוסטפינה הגדולה פינתה את הדרך ובמוקדמות הבריקו שתי בנות ה-16, ולדיסלבה אוראזובה ו-ויקטוריה ליסטונובה – אלופת אירופה בקרב רב. שתיהן ביחד התחרו עם אנגלינה מלניקובה, שעלתה אחרונה והייתה מי שהבטיחה את חזרת מדליית הזהב למוסקבה. במדליית הארד זכתה נבחרת בריטניה.

סימון ביילס
סימון ביילס | LOIC VENANCE / Contributor
סימון ביילס | Jamie Squire/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי