שמו את הפוליטיקה בצד: אווירה ידידותית בין האמריקאים לאיראנים

קווין דוראנט | THOMAS COEX/AFP via Getty Images

ארה"ב הביסה 66:120 את איראן ולמרות המתיחות בין המדינות, בין השחקנים שררה רוח חיובית לפני המשחק ואחריו. לילארד רשם ציון דרך מכובד, דוראנט מתקרב לפסגת קלעי כל הזמנים והבהיר: "הכימיה שלנו נהדרת"

(גודל טקסט)

אחרי שפתחה את הטורניר האולימפי ברגל שמאל עם הפסד שגרר אחריו גל ביקורות, נבחרת ארצות הברית ניצלה הבוקר (רביעי) מפגש עם יריבה שכאילו הגיעה בהזמנה – נבחרת איראן – כדי להתאושש ולרשום ניצחון בכורה בטוקיו 2020. האמריקאים הביסו 66:120 במפגש טעון פוליטית במידה מסוימת, אם כי לפני כדור הביניים הראשון, שחקני כל אחת הקבוצות החליפו טפיחות ידידותיות על השכם, ובסיום הם ציינו כי על אף המתיחות בין המדינות, היה זה משחק רגיל לחלוטין.

שחקניו של גרג פופוביץ' טיילו הודות לתצוגת קליעה איכותית מעבר לקשת, שכללה 19 שלשות מ-39 ניסיונות, כאשר מי שלהט יותר מכולם בקליעה מרחוק היה דמיאן לילארד, שאחרי תצוגה חלשה בהפסד לצרפת, ירה שש שלשות כבר במחצית הראשונה, סיים את המשחק עם שבע בסך הכל והפך לרביעי בהיסטוריה של נבחרת ארה"ב שעושה זאת, אחרי קווין דוראנט, כרמלו אנתוני וקליי תומפסון. כל הנקודות של לילארד במשחק, 21 בסך הכל, הגיעו מעבר לקשת והוא הוביל שישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות.

קווין דוראנט, שבדומה למשחק הקודם לא הרבה לקלוע גם הבוקר וסיים עם 10 נקודות, בכל זאת שיפר מעט את מספריו בקריירה הבינלאומית. הכוכב שזכה עם ארה"ב בשתי מדליות זהב אולימפיות מדורג ראשון בתולדות הנבחרת בשלשות (62) ושני בנקודות (331, רחוק חמש מכרמלו אנתוני) ובקליעות מקו העונשין (51).

"עלינו יותר משוחררים ברמה האינדיבידואלית ולקחנו את הזריקות הרגילות שלנו, שנכנסו הפעם, ושיפרנו את ההגנה, כך שזה היה צעד חיובי", סיכם דוראנט את הניצחון על איראן. KD התייחס גם לטענות על בעיית כימיה בסגל: "הכימיה שלנו נהדרת מהיום ראשון. כולנו בחרנו להיות כאן, זו הנבחרת הלאומית. אבל אני חושב שהיינו יותר מדי לא אנוכיים בהתחלה וניסינו לא לדרוך אחד לשני על האצבעות. אולי זה קצת פגע בנו. הערב שחקנים באו סופר-אגרסיביים וחיפשו את הזריקות שלהם, אבל גם שיתפו את השאר והצלחנו לקלוע כמה זריקות.

לסיום, דוראנט החמיא לשחקן המצטיין והדגיש את חשיבותו להשגת המטרה של האמריקאים: "דמיאן היה לוהט היום. אנחנו נצטרך את זה בהמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי