גרמניה וארגנטינה הודחו בכדורגל, מארי ושותפו מחוץ לזוגות בטניס

מרקו ריכטר | KOHEI CHIBAHARA/AFP via Getty Images

תוצאות תיקו לא הספיקו לשתי המעצמות, גם צרפת בחוץ. ברזיל עלתה עם 1:3 על ערב הסעודית. בטניס, הבריטי הפסיד עם סליסברי לצמד קרואטי ברבע הגמר. זהב לפיג'י ברוגבי, מתאגרף ניסה לשחזר את הנשיכה של טייסון

(גודל טקסט)

16:20: גם צרפת בחוץ אחרי תבוסה מול יפן המושלמת

המארחת של המשחקים האולימפיים המשיכה ביכולת הנהדרת בכדורגל הגברים עם 0:4 ענק על צרפת. טאקפוסה קובו (27), הירוקי סאקאי (34), קוג'י מיושי (70) ודאיזן מאאדה (92) דאגו שיפן תישאר עם מאזן מושלם בסיום שלב הבתים, כאשר מי שמצטרפת אליה ברבע הגמר היא מקסיקו, שהביסה 0:3 את דרום אפריקה. במשחק בו שימש אוראל גרינפלד כשופט הרביעי, אלכסיס וגה (18), לואיס רומו (45) והנרי מרטין (60) כבשו עבור מדליסטית הזהב מלונדון 2012. אגב, שתי הנבחרות נותרו בעשרה שחקנים אחרי שטרסיוס מאלפה (דרום אפריקה) וקרלוס רודריגס (מקסיקו) ספגו כרטיס אדום ישיר במחצית השנייה. ראשת הבית תתמודד ברבע הגמר מול ניו זילנד, בעוד הסגנית תפגוש את דרום קוריאה.

טאקפוסה קובו חוגג | MARIKO ISHIZUKA/AFP via Getty Images

15:50: ספרד ניצחה והדיחה את ארגנטינה, מצרים ברבע הגמר

"לה רוחה" פגשה את האלביסלסטה למפגש ישיר על המקום בשלב הבא, כאשר לנבחרת האירופאית הספיקה תוצאת תיקו. הנבחרת של לואיס דל לה פואנטה עלתה ליתרון בדקה ה-66 משער של מיקל מרינו, ולמרות שספגו לראשונה בטורניר מרגליו של טומאס בלמונטה בדקה ה-87, הם נותרו בראשות הבית. במשחק המקביל באותו הבית, מצרים ניצחה 0:2 את אוסטליה משערים של אחמד יאסר ריאן (44) ועמר חמדי (85) וסיימה במקום השני. ספרד תפגוש ברבע הגמר את חוף השנהב, בעוד המצרים יתמודדו מול ברזיל.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Atsushi Tomura/Getty Images

גרמניה הודחה בכדורגל, ברזיל גברה על ערב הסעודית

במשחק שבו רועי ריינשרייבר ישב בחדר ה-VAR, "המאנשאפט" סיימו את דרכם כבר בשלב הבתים לאחר 1:1 נגד חוף השנהב שתפסה את המקום השני בבית ד', בעיקר בזכות התיקו שסחטה מברזיל במחזור השני. ה"סלסאו", מצדה, ניצחה 1:3 משערים של מתיאוס קונייה ורישארליסון (צמד) ותחכה לנבחרת שתסיים שנייה בבית ג'. עוד בכדורגל, רומניה סיימה ב-0:0 עם ניו זילנד ודרום קוריאה הביסה 0:6 את הונדורס, כדי להבטיח את פסגת בית ב', שם הניו זילנדים סיימו במקום השני. בהמשך, אוראל גרינפלד ישמש כשופט רביעי במפגש בין מקסיקו לדרום אפריקה.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | Atsushi Tomura/Getty Images

11:50: שוב זהב לפיג'י ברוגבי, ארד לארגנטינה

הנבחרת מהמדינה השכנה של אוסטרליה גברה 12:27 על ניו זילנד במשחק הגמר ושמרה על תארה כאלופה האולימפית, אחרי שהשיגה את הזהב גם לפני חמש שנים. "הפומות", נבחרת הגברים של ארגנטינה, ניצחו 12:17 את נבחרת בריטניה במשחק על המקום השלישי והעניקו למשלחת הארגנטינית את המדליה הראשונה שלה בטוקיו 2020, שהיא גם מדליית בכורה בהיסטוריה בענף עצמו, אשר הפך לחלק מהאולימפיאדה רק ב-2016.

11:18: זהב לפרימוז' רוגליץ' באופניים

פרימוז' רוגליץ' הסלובני ניצח במרוץ נגד השעון, בו קבע זמן של 55:04 דקות. טום דומולין ההולנדי הגיע שני ורוהאן דניס מאוסטרליה לקח את מדליית הארד בזכות יתרון של 0.4 שניות על סטפן קונג השווייצרי, שסיים רביעי במרוץ.

9:20: אנדי מארי ושותפו סיימו את דרכם

אחרי שפרש מטורניר היחידים משיקולים רפואיים, הבריטי שזכה בשתי מדליות זהב הודח ברבע גמר טורניר הזוגות, בו השתתף יחד עם ג'ו סליסברי. השניים נכנעו לזוג הקרואטי, מרין צ'יליץ' ואיבן דודיג, שניצחו 6:4, 6:7(2) ו-7:10 בשובר השוויון.

7:47: עיתונאי יווני פוטר עקב הערה גזענית

עיתונאי יווני המשמש כחבר קבוע בפאנל אולימפי המשודר בערוץ טלוויזיה מקומי, פוטר ביממה האחרונה בעקבות הערה גזענית שלו בשידור חי. דימוסת'ניס קרמיריס היה חלק מהפאנל שהעביר בשידור חי משחק טניס שולחן בין פנאיוטיס יוניס היווני לז'יונג יאנג הקוריאני. כשקרמיריס נשאל על כישוריו של השחקן הקוריאני, הוא השיב: "העיניים שלהם כל כך צרות, שאני לא מבין איך הם בכלל יכולים לראות את הכדור".

דבריו התפשטו כמו אש בשדה קוצים ברשתות החברתיות, ולערוץ הטלוויזיה היווני לא נותרה כל ברירה והוא פוטר מתפקידו, שעות לאחר אותם דברים. "החלטנו לסיים את ההתקשרות עם קרמיריס", נכתב בהודעה הרשמית של אותו ערוץ. "לגזענות אין מקום אצלנו".

6:54: המסכות של נבחרת ארה"ב הפכו לבדיחה

נבחרת השחייה של ארצות הברית מאכזבת ובגדול עד עתה במשחקים האולימפיים, וכאילו שזה לא מספיק, בימים האחרונים הפכו חברי המשלחת לבדיחה של ממש ברשתות החברתיות, הודות למסכות המוזרות שהם עוטים במהלך התחרויות. המסכה, כך מסתבר, הזכירה לגולשים רבים דמות מוכרת מעולם הקומיקס – הנבל "ביין" של DC קומיקס, אויביו הגדול של באטמן.

4:43: כמו טייסון – מתאגרף מרוקאי ניסה לנשוך את יריבו באון

למתאגרף האגדי מייק טייסון היו לא מעט נקודות ציון לאורך הקריירה, שהפכו אותו לאחד המתאגרפים הכי גדולים בכל הזמנים. אחד מהם, גם אם הוא היה רוצה למחוק אותו מהרזומה, הוא ללא ספק המהלך המלוכלך שביצע במהלך הקרב הזכור בינו לאיוונדר הוליפילד, אותו הוא נשך ותלש חלק מאוזנו. כמעט 25 שנה לאחר אותו מהלך אייקוני, ניסה המתאגרף המרוקאי, יונס בעאלה, לשחזר אותו בזירה, כשניסה לנשוך את אוזנו של יריבו מניו זילנד במהלך שמינית הגמר בטורניר האולימפי.

בעאלה בן ה-22 התקשה מאוד בקרב, ואחרי שהפסיד בשני הסיבובים הראשונים היה נראה מתוסכל. בסיבוב השלישי הוא נתפס בעדשת המצלמה מנסה לנגוס באוזנו של יריבו, שלמזלו הצליח להתחמק והמשיך לניצחון בקרב שהעניק לו מקום ברבע הגמר, בעוד שהמרוקאי ספג בעיקר ביקורות ברשת על המעשה המלוכלך. "ראיתם את זה?", צייץ המתאגרף הניו זילנדי שכמעט איבד חלק מאוזנו. "אני לא חושב שהשופטת ראתה את זה. הוא ניסה לנשוך אותי ואני לא מבין איך זה עובר בשתיקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי