הג'ודו חוגג: "היינו מרוסקים, ניצחנו מעצמת-על"

נבחרת ישראל בג'ודו חוגגת זכייה בארד | Harry How/Getty Images

מוקי סיכם: "הלב שלנו ניצח". פלצ'יק הוסיף: "כל אחד נתן משהו למען הקבוצה". הרשקו התרגשה: "אנחנו נותנים את הלב שלנו על המזרן". ונלסון לוי הזכירה: "קל לשבת בבית ולבקר, נתנו את החיים שלנו". המאמנים ימשיכו

(גודל טקסט)

אחרי שורה של אכזבות, משלחת הג'ודו הישראלית סוף סוף הצליחה להשיג את המדליה המיוחלת. זה קרה בתחרות הקבוצתית, שם קטפו טוהר בוטבול, תמנע נלסון לוי, פיטר פלצ'יק, רז הרשקו, שגיא מוקי, גילי שריר, אורי ששון ולי קוכמן את הארד בבית הניחומים, אחרי ניצחון על רוסיה. קודם לכן ניצחה ישראל את איטליה, הפסידה לצרפת החזקה, ניצחה את ברזיל בבית הניחומים ואז עלתה לקרב המכריע – בו עמדה בלחץ. איזה הישג נהדר.

בין החגיגות לטקס קבלת המדליות, נודע כי אורן סמדג'ה ושני הרשקו ימשיכו לאמן את הגברים והנשים בהתאמה לקראת פריז 2024. מבחינת משה פונטי אין בכלל ספק ונראה כי גם השניים ירצו להמשיך בנבחרת ישראל.

שגיא מוקי נשאל מה הביא את המדליה ואמר: "הלב שלנו, היום כל אחד פה נתן את הלב והנשמה, ביחד עשינו את זה, אם אחד היה מוותר – זה לא היה קורה. התכוננתי לקרב קשה מאוד, מול מישהו שהגיע לחצי גמר אולימפי, ועוד בקטגוריה מעלי. ידעתי שאם אתן את הנשמה ואת הלב אוכל לעשות את זה, האמנתי, נכנסתי, ובסופו של דבר זה קרה. אני כל כך שמח שזה קרה, בעיקר אחרי השבוע הקשה שהיה לנו. זה רק מראה לכם על האיכות של הנבחרת, היום זה התחבר לכל אחד מאיתנו. יש לנו נבחרת גדולה. האחדות שלנו פה ניצחה".

פיטר פלצ'יק: "יש משהו מאוד מיוחד באירוע הזה, של התחרות המעורבת. כל אחד פה אחרי שבוע מאוד מאכזב באופן אישי, אף אחד לא הצליח לבוא לידי ביטוי כמו שהיא ציפה. משהו ביום המיוחד הזה הביא לכך שכל אחד הביא את הערך המוסף ונתן מעצמו עוד קצת למען הקבוצה – זה מה שעשה את ההבדל. ניצחנו את אחת הנבחרות החזקות בעולם, מעצמת-על".

שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, שני הרשקו, אורן סמדג'ה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

טוהר בוטבול: "כל אחד חווה כישלון מקצועי, הצוות המקצועי הצליחו להרים אותנו מהקרשים, היינו מרוסקים לגמרי, בכיתי פה על הרצפה".

רז הרשקו: "נלחמנו, הזענו ועשינו את זה, אני אוהבת כל אחד מאיתנו, יש לנו את האיגוד הטוב בעולם והצוות הטוב בעולם. אנחנו נותנים את הלב שלנו על המזרן".

רז הרשקו | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

גילי שריר: "זה היה קרב כמו כל קרב עבורי, על השניות הראשונות הבנתי שאני יכולה לעשות את זה. התחריתי מול מישהי חזקה וידעתי שאני לא פחות טובה ממנה".

תמנע נלסון לוי: "הביקורת הלא-בסדר לגבי הנבחרת הזו – לא היה אחד או אחת שלא נתנו את הנשמה. קל לשבת בבית ולבקר, אבל כולנו נתנו את החיים שלנו, נלחמנו והראינו איזו נבחרת חזקה אנחנו. זו התוצאה".

תמנע נלסון לוי חוגגת | Harry How/Getty Images
נבחרת ישראל בג'ודו חוגגת זכייה בארד | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי