סיפאן חסאן: "בלי קפה, לעולם לא הייתי הופכת לאלופה אולימפית"

סיפאן חסאן | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

ההולנדית מעדה במוקדמות ה-1,500 מטר, אך התאוששה באופן מדהים ועלתה לחצי הגמר. שעות לאחר מכן, היא זכתה בזהב אולימפי ראשון בריצת 5,000: "כל האנרגיה פשוט עזבה אותי. הייתי זקוקה לכל הקפאין האפשרי"

(גודל טקסט)

המסע של סיפאן חסאן אל עבר שלוש מדליות אולימפיות נפתח היום (שני) בצורה דרמטית. תחילה, מעדה כ-400 מטר לפני קו הסיום במוקדמות הריצה ל-1,500 מטר, אך התאוששה במהרה, חצתה ראשונה את הקו במקצה המוקדמות שלה בזמן של 4:05.17 דקות והבטיחה את מקומה בחצי הגמר שייערך ביום רביעי.

מספר שעות לאחר מכן הגיע השיא מבחינתה: אלופת העולם המכהנת ב-1,500 ו-10,000 מטר לאו דווקא סומנה כפייבוריטית המובקהת לזהב גם ב-5,000 מטר, אך ספרינט מופלא לקראת הסיום סידר לה את המקום הראשון בזמן של 14:36.79 דקות, ובכך חגגה ההולנדית ילידת אתיופה מדליה אולימפית ראשונה בקריירה.

"אני לא מאמינה", אמרה בסיום. "השתמשתי בכל האנרגיה שלי בבוקר והייתי קצת עייפה, הרגשתי איום ונורא כשנפלתי, חשבתי שכבר לא אהיה אלופה אולימפית. זה היה יום מדהים. כשנפלתי וקמתי השתמשתי בכל כך הרבה אנרגיה, לא האמנתי לתחושות שיש לי ברגליים, כל האנרגיה פשוט עזבה אותי".

אבל כל האנרגיה הזו חזרה אליה בדיוק ברגע הנכון – וחסאן יודעת למי להודות. "לפני הגמר כבר לא היה לי אכפת", הודתה. "הייתי כל כך עייפה. בלי קפה, לעולם לא הייתי הופכת לאלופה אולימפית. הייתי זקוקה לכל הקפאין האפשרי. כל כך פחדתי שלא אוכל לעשות את זה".

סיפאן חסאן | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי