אשרם: "עוד לא נתפס שאני יכולה להגיד שאני אלופה אולימפית"

לינוי אשרם על הפודיום עם הזהב | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

הזוכה במדליית הזהב בהתעמלות אומנותית: "אני בחלום. עשיתי היסטוריה, אני האישה הראשונה שמביאה זהב לישראל. לא מתייחסת למה שהרוסיות אמרו. הלחץ לקח אותי למקום טוב". זליקמן: "מרגישה שהמדליה שלה היא גם שלי"

(גודל טקסט)

המתעמלת האומנותית לינוי אשרם הפכה אתמול (שבת) רשמית לאלופה אולימפית – השלישית בלבד בתולדות מדינת ישראל אחרי ארטיום דולגופיאט וגל פרידמן, והאישה הראשונה שזוכה במדליית זהב במשחקים האולימפיים. רגע לפני שהיא חוזרת לקבלת הפנים החמה שמחכה לה בארץ, היא דיברה במסיבת עיתונאים על הרגע הגדול.

"נמנמתי אולי 40 דקות בלילה", אמרה אשרם. "אני בחלום. נטע ריבקין היתה מודל לחיקוי עבורי. לא חשבתי שאחזור אי פעם מאולימפיאדה עם מדליית זהב. אני מרגישה גאווה עצומה לייצג כך את המדינה. איילת המאמנת שלי איתי בכל רגע מאז שאני קטנה. גם אלה סייעה לי. ניקול הייתה הפרטנרית שלי לדרך הזו. כיף גדול לעבור חוויה כזו עם מישהי כמו ניקול. נהניתי מהחוויה כאן. התעשתתי אחרי הטעות במוקדמות ונתתי את כולי. אני וניקול עשינו כאן היסטוריה. אני האישה הראשונה שמביאה זהב לישראל. קיבלתי חום ואהבה מהארץ. אימא שלי אמרה ללנה קופילנקו המאמנת שלי בילדות שאני אהיה נדיה קומנץ' הבאה".

אשרם המשיכה: "המדליה הייתה לידי בשידה כאן. זה עדיין לא נתפס שאני יכולה להגיד שאני אלופה אולימפית. ייקח לי זמן לעכל את זה. בקשר למה שהרוסיות אמרו, אני לא מתייחסת". לגבי הלחץ שנוצר סביבה לפני האולימפיאדה: "לא הרגשתי שום עוול ושום דבר שהפחיד אותי. הרגשתי רק את הרצון של האנשים שאני אצליח. באתי מפוקסת. הלחץ לקח אותי למקום טוב".

על השיחה עם אלה סמופאלוב אחרי תרגיל החישוק במוקדמות: "לפעמים גם המבט של איילת או אלה יכול לסדר אותי או את ניקול". אשרם הוסיפה: "טל ברודי אמר שאנחנו על המפה, אז הנה אנחנו היום על מפת העולם בהתעמלות אמנותית. אני לא יכולה לתאר מה מצפה לי כשאחזור לארץ".

ניקול אשרם | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

ניקול זליקמן אמרה: "המקום השביעי כאן הוא יותר ממה שחלמתי. תוך כדי שירות צבאי הצלחתי להשיג את ההישג הזה. התחלתי להתעמל מהסל קל והיו רבים שסייעו לי. מאמא שלי שאימנה אותי ועד אלה סמופאלוב. אני מרגישה שהמדליה של לינוי היא גם שלי. אני כל כך מאושרת בשבילך".

זליקמן הוסיפה: "הוכחנו שישראל היא מעצמה בהתעמלות האמנותית. גם התעמלות המכשירים הוכיחו שהם מעצמה עם הזכייה של ארטיום. הלב שלי מתפוצץ מגאווה. אין עם שיודע להוקיר תודה כמו עם ישראל. אני מרגישה שעשינו דבר גדול".

לינוי אשרם וניקול זליקמן אחרי הזכייה בזהב | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי