מקדימים את זמנם: שנצר ובזדסקי אלופי ישראל בחתירה

עמרי שנצר
עמרי שנצר | אלבום פרטי

שני החותרים הצעירים הפתיעו בתחרות שנערכה במרכז "דניאל לחתירה", וזכו לראשונה בקריירה במדליית זהב. דני פרידמן נכנס להסגר, ולכן לא נטל חלק באליפות

(גודל טקסט)

אליפות ישראל בחתירה נערכה הבוקר (שבת) במרכז "דניאל לחתירה" בתל אביב. עומרי שנצר (19) כבש את המקום הראשון, לאחר שחצה את קו הגמר 2,000 המטרים בזמן של 07:54.72 דקות. הכוכב העולה בענף הכריע את חותר נבחרת ישראל הבכיר אולג גונורובסקי, המשמש גם כמאמנו בשנה האחרונה. לאחר התחרות נשמע שנצר נרגש: "מרגיש כל כך טוב לנצח. התחרות הייתה קשה, בייחוד שהתמודדתי נגד המאמן שלי, אולג גונורובסקי, שרק בזכותו אני עומד במקום הזה. ביולי אייצג את ישראל במכבייה, ומיד לאחר מכן באליפות העולם בארצות הברית".

גם בקטגורית הנשים הייתה זוכה צעירה ומפתיעה: נורית בזדסקי (21) הוכתרה בפעם הראשונה כאלופת ישראל, לאחר קרב עיקש עם יריבתה רוני וורווראנו. בזדסקי חתרה את 2,000 המטרים בזמן של 08:37.95, וגם היא תצא בחודש הבא לאליפות העולם בחתירה. אלופת ישראל הטרייה אמרה לאחר הזכייה: "חציית קו הגמר זו תחושה עוצמתית. לראות שאני שולטת בתחרות, שהעבודה הקשה באימונים לאורך שנים מביאה תוצאות. אני גאה ומתרגשת לייצג את המדינה שלי בספורט שאני כל כך אוהבת".

החותר דני פרידמן לא השתתף השנה באליפות, ונכנס להסגר, לאחר שעזב את המועדון בטבריה בו היה רשום ושם החליטו שלא לשחרר אותו לתחרות. תוקף ההסגר יפוג בסוף הקיץ. בינתיים פרידמן ממשיך את אימוניו כרגיל במרכז "דניאל לחתירה", ונמצא בהכנות לקראת תחרויות גביע העולם שיתקיימו בלוצרן ביולי.
 

נורית בזדסקי. זכייה ראשונה במדליית זהב (מרכז דניאל לחתירה)
נורית בזדסקי. זכייה ראשונה במדליית זהב (מרכז דניאל לחתירה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי