אניה לונדון הייתה רחוקה רק קרב אחד ממדליה אירופית

אניה לונדון
אניה לונדון | באדיבות איגוד הסיוף

הסיפת ממעלות הפסידה בקרב המכריע ביורו בטביליסי מול אלופת העולם לשעבר

(גודל טקסט)
 הפתעה גדולה נרשמה היום (חמישי) באליפות אירופה לסיוף המתקיימת בטביליסי בירת גאורגיה, כשסייפת הדקר של מכבי מעלות, אניה לונדון, הגיעה אל הישג השיא בחייה בגיל 32, מרחק קרב אחד ממדליה בבית הגמר ודורגה 8 בסיום. 


רק הפסד 15-8 מול אלופת העולם 2013 והמדורגת 10 בעולם, יוליה באלייבה מאסטוניה, מנע סנסציה גדולה יותר. 


אנה, שבשיאה הגיעה עד 16 הגדולות באירופה לנוער, התברגה היום בשמינייה הראשונה באירופה כשהיא כבר סייפת חובבת, נשואה ואם לילד בן שנתיים. 

אניה היא אמבריולוגית בעלת תואר שני, עובדת במעבדה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי נעליה בנהריה.


לונדון, שהכניעה בכניסה לגמר 8 הראשונות סייפת אוקראינית שזכתה במדליית הארד הקבוצתית באליפות העולם 2015, התרגשה בסיום: "22 שנה אני מסייפת ולא הגעתי כל כך גבוה. אני מגיעה עם הילד לאולם מאז שמלאו לו חצי שנה ויש סרטון בו רואים אותי מסייפת באימון כשהוא דבוק לי לרגל".


המאמן יעקב פרדמן, שאניה היייתה חניכתו הראשונה במעלות: "יש אלוהים בשמיים. ההישג הזה הוא כולו נטו אהבה לספורט. מיד אחרי העבודה מתייצבת אניה לאימון ואם צריך אז גם בשבת בשמונה בבוקר. היא הייתה יכולה לנצח גם את האסטונית ביום כזה אבל היא כבר לא רגילה להפסקה כה ארוכה בין הקרבות".


בגברים, שלושה סייפי דקר התברגו בטופ 30 בזה אחר זה: עידו הרפה מהפועל כפר סבא מקום 28, לב אברבוך מהפועל אשקלון 29, גרשון בסקין מהפועל אשקלון 30. מחר יתחרו כולם בתחרות הקבוצתית.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי