קבוצת שחקנים בעלי צרכים מיוחדים ייצגה את ישראל בלטביה

כדורעף נשים
כדורעף נשים | יוסי לזרוף

שחקני "כוכב" שיתפו פעולה עם שחקניות מאמאנט כחלק מהאליפות הבינלאומית וריגשו את המשתתפים

(גודל טקסט)

בימים אלה מתקיים אחד האירועים המקצועיים והחשובים בתחום הספורט העממי וליגות מקומות עבודה בעולם, בריגה, לטביה, של הקונפדרציה הבינלאומית של ארגוני הספורט העממי,CSIT  במסגרתו מתחרים ארגוני ספורט מובילים מרחבי העולם ממגוון ענפי ספורט, בהם ארגון מרכז הפועל הישראלי ומאמאנט.

במסגרת המשחקים הציגה מאמאנט, ענף ספורטיבי – חברתי, המונה מעל ל-16,000 שחקניות בארץ ובעולם, וענף הספורט השלישי בגודלו בישראל, את קבוצת מאמאנט "כוכב", שהיא חלק ממודל חברתי-קהילתי של מאמאנט, המשלב אוכלוסיות מיוחדות ובעלי מוגבלויות בליגה, כששחקניות מאמאנט הן המאמנות והמובילות את הקבוצות במרכזים רבים בכל רחבי הארץ, על מנת שמדינות נוספות בעולם ישכפלו את הדגם החברתי-קהילתי ומתוך סולידריות חברתית. 

קבוצת "כוכב" שיחקה ביחד עם שחקניות מאמאנט כחלק מהתחרות הבינלאומית. הקבוצה אמנם לא העפילה לשלבים הסופיים, אך רגשה את כל משתתפי התחרויות. 

עמותת מרכז כוכב, אשר נציגיה יצאו לשחק במשחקים הבינלאומיים בריגה, נוסדה בשנת 1999 על ידי קבוצה של הורים, אנשי ציבור ואנשי מקצוע מתחום מדעי החברה. מטרתה העיקרית היא לפתח ולהפעיל שירותים ומסגרות תומכות עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי, כך שיוכלו ליהנות מרמה גבוהה של נוחות ותפקוד נורמאלי בתוך הקהילה, מקומם הטבעי, ובעקבות כך החלו לשלב גם את משחקי המאמאנט בקרב דיירי ההוסטל "בית בחורש" בכפר ורדים. 

אור פפר, עובד העמותה שליווה את המשלחת סיפר לספורט1: "זו הייתה חוויה יוצאת דופן עבור כל המשתתפים והמשתתפות, קשה לתאר במילים את החיבור המיוחד והמופלא שנוצר במהלך השבוע הזה. אני מאמין שהאינטרקציה והחוויות המשותפות יהוו דוגמא ויקדמו הקמת קבוצות דומות בארץ ובעולם".

עפרה אברמוביץ', מייסדת ויו"ר מאמאנט: "יצאנו למשחקים בריגה עם תחושת שליחות עמוקה. מעבר להתרגשות העצומה ממשחקי ליגת מאמאנט כענף עצמאי, מודל התרומה לקהילה המוביל את מאמאנט, וקבוצת "כוכב" ששיחקו איתנו, מוכיחים לנו שהכל אפשרי, ואני גאה בשחקניות מאמאנט שיזמו ואפשרו את המהלך הנפלא הזה". 


איתי איפרגן
, מנהל מערך הדיור של עמותת כוכב הוסיף: "אנו רוצים להודות לכל שחקניות מאמאנט ובראשן למייסדת עופרה אברמוביץ, שנתנו לנו את ההזדמנות ליהנות מפעילות ספורטיבית-חברתית, ולהוות פיילוט ומודל לקבוצות נוספות של בעלי צרכים מיוחדים בכל העולם".  


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי