גמר ההוקי קרח במכביה: קנדה גברה על ארה"ב 2:7

גמר ההוקי במכביה
גמר ההוקי במכביה | עמית שיסל

המנצחים עשו זאת בפעם השנייה ברציפות ולעיני 6500 צופים בארנה בירושלים, באחד מרגעי השיא של המשחקים

(גודל טקסט)
אחד מרגעי השיא של המכביה ה-20 נרשם הערב (שבת), כאשר נבחרת קנדה עשתה זאת שוב וזכתה בפעם השנייה ברציפות בטורניר ההוקי קרח לאחר ניצחון 2:7 על ארה"ב. כ-6500 צופים סיפקו אווירה נפלאה באולם הפיס ארנה בירושלים, בו הוקם משטח קרח מיוחד לתחרויות. 


מחוץ לאולם הטמפרטורה נשקה ל-30 מעלות, אבל בתוך הארנה היא סבבה סביב אפס מעלות (על המשטח עצמו נמדדו מינוס 12 מעלות), הגם שהמשחק עצמו היה חם ודי מותח, והתנהל בקצב מהיר.


שתי הנבחרות האיכותיות העפילו לגמר לאחר התמודדות בבית מוקדם עם רוסיה, ישראל וגרמניה. בכלל טורניר ההוקי קרח היוקרתי, שהתקיים בסטנדרטים גבוהים ומקצועיים, התקיים הודות לתמיכה של בעלי קבוצות ב-NHL, בהם ג'ו כהן, הבעלים של ל.א קינגס, סקוט מלקין של ניו יורק איילנדרס, ובריאן רוברטס מפילדלפיה פליירס, שגם היו אורחי הכבוד בגמר הגדול.


פרום שוב לובש את החולצה הצהובה בטור


מהלך המשחק (מחולק ל-3 שלישים בני 20 דקות כ"א – הגמר עצמו נמשך ברוטו, כולל ההפסקות, כשעתיים וחצי): 


הפתיחה הייתה של קנדה, שהוליכה בתום השליש הראשון 2:1 משערים של טיילור קארנבל וקורי קאלק. לארה"ב כבש מנגד ג'ושוע דיקמן. המשחק עצמו היה אגרסיבי ודינמי, כיאה למשחק הוקי קרח קלאסי של קנדים-אמריקאים. השוער הקנדי זאק ספרינדר מספר ניסיונות של ארה"ב להשוות. 



קרב הוקי מרתק ומלהיב בבירה (עמית שיסל, המכביה) 


השליש השני נפתח עם עוד שער קנדי, כאשר ארון ברישה – 3:1. בהמשך נרשמו סדרת הרחקות, והקנדים כבשו את הרביעי ע"י קאלק, 4:1. שלוש דקות לאחר מכן, כבש ג'וזף שכטר שער מצמק, 4:2 – שחתם את השליש השני. 


השליש האחרון נפתח בריצה של קנדה, שלא ריחמה על האמריקאים וכבשה שני שערים רצופים, שניהם של קאלק (4 בסה"כ). מי שבישל 3 משעריו של קאלק הוא דניאל רדקה. בני ברישה, האח של ארון, קבע 7:2 – כשבצד השני בשורות האמריקאים שיחקו 3 האחים לבית ריברה, ניק, ג'ייקוב ולוק. גם בקנדה שיחקו זוג אחים נוסף – דבון וקייל בקר.


בסיום – לאחר שירת התקווה, וציון האירוע ההיסטורי בירושלים, נערך טקס הענקת המדליות ופרסי ההוקרה למצטיינים. יו"ר המכביה אמיר פלד העניק את התשורות לקורי קאלק שנבחר ל-MVPשל משחק הגמר. ג'וזף שכטר נבחר לשחקן המצטיין בארה"ב.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי