מחר ב-23:50: הריצה האחרונה של יוסיין בולט

יוסיין בולט
יוסיין בולט | צילום: Gettyimages

האצן האגדי יפרוש לאחר גמר ה-4X100 של נבחרת ג'מייקה. ווייד ואן ניקרק: "לעולם לא אנסה למלא את מקומו. הראיתי מספיק דומיננטיות כדי לבנות מוניטין משלי"

(גודל טקסט)

הקריירה המפוארת של יוסיין בולט תגיע מחר (שבת, 23:30) לסיומה. האצן הג'מייקני האגדי ייפרד מהמסלול כשירוץ יחד עם נבחרתו בגמר ב-4X100 מטרים במסגרת אליפות העולם בלונדון. הפעם, בניגוד לשבוע שעבר אז הסתפק במדליית הארד ב-100 מטרים, יקווה בולט לפרוש אחרי שהוא עושה את מה שהוא יודע הכי טוב – לנצח.

במהלך הקריירה בולט, שיאן העולם ב-100 מטרים ו-200 מטרים,  זכה שמונה פעמים במדליות זהב אולימפיות. האצן בן ה-30 זכה 11 פעמים במקום הראשון באליפויות העולם השונות (הראשונה ב-2007 באוסקה), עוד פעמיים בכסף ועוד פעם אחת בארד כאמור. אותן זכיות הביאו את בולט להפוך לאימפריה כלכלית ובעולם עוסקים היום כיצד צבר מעל 100 מיליון דולרים במהלך הקריירה שלו. 

רק העונה יכניס בולט לכיסו 32.4 מיליון דולרים. הוא מדורג השנה במקום ה-23 בין רשימת הספורטאים הכי רווחיים. מאתלטיקה אגב הוא יכניס העונה רק 2.5 מיליון דולרים, כשכל שאר הכסף הגיע מחסויות מענקיות כמו פומה, גטורייד, וירג'יו, ספרינט וחברות אחרות. מטבע הדברים, עולם הספורט בכלל והאתלטיקה בפרט מתעסקים בפרישה המתקרבת של האיש שהפך לפנים של הענף, בתקופה בה סבל מתדמית גרועה בשל שימוש בסמים.

ווייד ואן ניקרק (gettyimages)
ווייד ואן ניקרק. "יש לי כבוד עצום לבולט" (gettyimages)

האצן הדרום אפריקאי, ווייד ואן ניקרק, שהפסיד אתמול בגמר ה-200 מטרים והסתפק במדליית הכסף, מסומן כמי שעשוי לרשת את מקומו. ואן ניקריק עצמו התייחס לנושא: "לעולם לא אנסה למלא את מקומו של בולט או של מייקל ג'ונסון. גיליתי מספיק דומיננטיות ועבדתי מספיק קשה כדי לבנות מוניטין משלי", אמר אלוף העולם ב-400 מטרים, "יש לי כבוד עצום לבולט. הספקתי להכיר אותו לא רע. אני מודה לו עבור מה שהוא עשה לענף. זה השבוע הכי מתאים לחלוק לו כבוד". 

מי שיתחרה מחר על המסלול מול בולט הוא אדם גאמיל, שירוץ עבור נבחרת בריטניה. גאמיל אמנם פספס את המירוצים האישיים עקב פציעה, אך כן הוחלט שירוץ עם הנבחרת של העיר המארחת, לונדון. גאמיל כיוון גבוה כשדיבר לפני התחרות: "אני רוצה להשתלט על המורשת שלו ולהיות האצן הטוב בעולם. זה חבל לעולם שהוא פורש, אבל יווצר חלל שיאפשר לאצנים צעירים כמוני להיכנס אליו". 

יוסיין בולט (gettyimages)
יוסיין בולט. הפעם יזכה בזהב? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי