שבת ב-22:20: מו פארח יפרוש מהמסלול

מו פארח
מו פארח | AFP

אחרי שזכה ב-10,000 מטרים, הבריטי ינסה לקחת את הזהב גם ב-5,000 מטרים לפני שהוא מתפנה לריצות המרתון. הערב: דפנה סחיפרס שמרה על תוארה כאלופת העולם ב-200 מטרים

(גודל טקסט)

לא רק יוסיין בולט יפרוש מחר (שבת). נכון, מו פארח לא פורש לגמרי והוא יתרכז בריצות המרתון, אבל עדיין, לעיני הקהל הביתי באליפות העולם בלונדון עדיין מדובר באירוע מרגש. אחרי שזכה בזהב ב-10,000 מטרים, פארח בן ה-34 ינסה לזכות גם במקצה ל-5,000 מטרים ולפרוש בסטייל.

יו"ר איגוד האתלטיקה העולמית ואצן עבר למרחקים בינוניים, סבסטיאן קו, התייחס לפרידה של זוכה ארבע מדליות זהב במשחקים האולימפיים ושש באליפויות העולם. "בניגוד לבולט שהפסיד ב-100 מטרים, אני לא רואה אפשרות שפארח לא יזכה בזהב", אמר בן ארצו של פארח. יחד עם זאת, בראייה ההיסטורית של הענף בחר קו לפרגן לאצן אחר שהתחרה במרחקים הארוכים: "מבחינתי היילה גבריסלאסי הוא הגדול בכל הזמנים".

פרט לפרישות של בולט ופארח, יום התחרויות השמיני נמשך היום ובמוקד הייתה זכייתה של האמריקאית בריטני ריס בתחרות הקפיצה רוחק לנשים הודות להגעתי למרחק של 7.02 מטרים. ריס, מדליסטית הזהב מלונדון 2012 וסגנית האלופה מהמשחקים האולימפיים בריו בשנה שעברה שגם זכתה בשלוש אליפויות עולם, הקדימה את דריה קלישינה הרוסייה שהגיעה למרחק של 7 מטרים. חברתה האמריקאית, אלופת העולם ומדליסטית הזהב האחרונה, טיאנה בארטולטה, סיימה שלישית (6.97 מ').

באירוע המרכזי של הערב, בריצת 200 מטרים לנשים, זכתה דפנה סחיפרס ההולנדית – שלמעשה הגנה על תוארה כאלופת העולם מ-2015 כשקבעה 22.05 שניות, אחריה בשלוש מאיות הגיעה מארי-ז'וזה טה לו מחוף השנהב.

מו פארח (gettyimages)מו פארח. סבסטיאן קו לא חושב שהוא "הגדול מכולם" (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי