אליפות העולם בחתירה: מורן סמואל זכתה במדליית הכסף

מורן סמואל
מורן סמואל | DETLEV SEYB ,באדיבות מרכז דניאל לחתירה

החותרת הישראלית אמנם איבדת את המקום, בו החזיקה בשנתיים האחרונות, אך יצאה מרוצה מהתחרות: "אושר גדול לייצג את המדינה שלי, שמחה לסיים כסגנית". דני פרידמן סיים רק במקום ה-25 במקצה הגברים

(גודל טקסט)

החותרת הישראלית הפראלימפית הבכירה, מורן סמואל ממרכז דניאל לחתירה, הוכתרה היום (ראשון) לסגנית אלופת העולם לאחר שחצתה עם סירתה את קו סיום 2,000 המטרים במקום השני בגמר אליפות העולם, וזכתה במדליית הכסף בתחרות הנערכת בפלורידה, ארצות הברית.

סמואל קבעה שיא ישראלי חדש, כשעצרה את השעון על 11:20.810דקות. בירגיט סקרסטין (28) מנורבגיה, יריבה עיקשת ו-ותיקה של סמואל, ניצחה את מקצה הגמר, קטפה את מדליית הזהב ולקחה מסמואל את תואר אלופת העולם, בו החזיקה בשנתיים האחרונות. במקום השלישי הגיעה האלופה הגרמנית בת ה-50, סילביה פיל-סטפארט.

סמואל (35), המתאמנת לסירוגין באגם גבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, הייתה נרגשת כשהגיעה לרציף: "זה אושר גדול לייצג שוב את המדינה שלי בכבוד, ולחזור הביתה עם מדליה. הכפלת אורך המסלול מ-1,000 ל-2,000 יצרה תחרות ומלחמה קשה במיוחד, שדרשה סיבולת אדירה, יחד עם תנאים לא פשוטים של רוח חזקה. יש לנו זמן עד טוקיו ללמוד איך להתחרות 2 ק"מ בצורה הכי נכונה, ולשפר. הגעתי לכאן עם הכתר אלופת העולם, וכמובן ששאפתי לשמור עליו, אבל משמח לסיים כסגנית, ואני הולכת לחגוג". זו הפעם הראשונה שמסלול המקצים הפראלימפיים הוארך ל- 2,000 מטר, ובכך הושווה למרחק האולימפי.

עוד באליפות העולם, החותר האולימפי הבכיר של ישראל, דני פרידמן , סיים במקום ה-25. סירת הרביעייה של ישראל, שהשתתפה במקצי המוקדמות, הייתה אמורה להמשיך אל שלב הגמר, אך נאלצה לוותר על השתתפותה, בגלל כניסת יום הכיפורים. הצוות המעורב כולל את אחיה קליין, שי-לי מזרחי, ברק חצור, סימונה גורן, וההגאית המנוסה, לאה סאס, שעלתה לאחרונה מארצות הברית.

מורן סמואל. תואר נוסף לחותר הבכירה של ישראל (DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
מורן סמואל. תואר נוסף לחותר הבכירה של ישראל (DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי