העונש הוכפל: 13 שנות מאסר לאוסקר פיסטוריוס

פיסטוריוס
פיסטוריוס | Gettyimages

בית המשפט בדרום אפריקה בחר להחמיר עוד יותר עם האצן שהואשם ברצח חברתו. הסיבה לשינוי: מדינתו טענתה כי מאסר למשך חמש שנים זהו עונש קל מדי

(גודל טקסט)

לפני קרוב לשנה וחצי נידון אצן הפרוטזות אוסקר פיסטוריוס לחמש שנות מאסר בפועל, לאחר שהואשם ברצח חברתו ריבה סטינקאמפ ב-2013, אלא שהבוקר (שישי) החליט בית המשפט בדרום אפריקה לקבל את טענת המדינה והכפיל את עונשו ל-15 שנות מאסר, כך שאחרי קיזוז של שנתיים הוא יישב מאחורי סורג ובריח ב-13 השנים הבאות.

פיסטוריוס, האצן קטוע הרגליים שלפני כארבע שנים רצח חברתו עורר הרים בעולם לאחר שנטען תחילה כי פורץ לדירתם עשה זאת, הואשם לאחר משפט ממושך כי הוא מי שירה ארבעה כדורים שפגעו בזוגתו, טען שעשה זאת בשל צורכי הגנה עצמית מפני שחשש שבדירתם נמצא פורץ.

זוהי לא הפעם הראשונה שדרום אפריקה מערערת על העונש הניתן לאצן ולמעשה ב-2016 כבר התקבלו טענות המדינה ועונשו עלה לשש שנים, דבר שהיום קרה פעם נוספת ועונשו הוכפל. הסיבה לערעור הנוסף הייתה "עונש קל מדי", כך טענו פרקליטי דרום אפריקה. פיסטוריוס, "האיש המהיר ביותר ללא רגליים", כך כונה, מרצה מאסר מזה שנה ושבעה חודשים, ולאחר ההכפלה נותרו לו 13 שנים ו-5 חודשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי