משרד הספורט יתמוך רק באיגודים שיאפשרו גם לספורטאים דתיים להתחרות

יוסי שרעבי
יוסי שרעבי | אתר רשמי

המנכ"ל שרעבי הוסיף בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי כי תינתן תמיכה רק אם האיגודים יוכיחו שלא נמצאו חלופות לתחרות בשבת, על אף כל המאמצים. יו"ר הוועדה: "יש להנפיק את הטוטו בבורסה"

(גודל טקסט)
יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, בישר בדיון במסגרת ועדת המשנה של הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי, כי המשרד קיבל החלטה לפיה "חלק מתנאי הסף באיגודי ספורט יהיו כאלה שמחויבים לתת ולאפשר גם לספורטאים דתיים ליטול חלק בתחרויות שהאיגוד מקיים מבלי לפגוע בזכותם לנהל את אורך חייהם ולשמור את השבת".


שרעבי הסביר כי האיגודים יוכלו לקבל את מימון מבחני התמיכה בסכום כולל של כ-180 מיליון שקל גם אם קיימו תחרויות בשבת וזאת רק במידה ויצליחו להוכיח כי נעשו את כל המאמצים למציאת חלופות ולא ניתן היה לקיים את הפעילות אלא בשבת.




חבר הכנסת, דב חנין, שאל את שרעבי האם המשרד לא יכול למצוא פתרון ברמה הבינלאומית והמנכ"ל השיב: "בעניין יום כיפור פנינו כמה פעמים לעולם ויש הבנה אבל רק לאחרונה שחקן נאלץ להפסיד משחק טניס בשל יום הכיפורים עם הפסד טכני. יש קושי ובזירה הבינלאומית אנחנו לא יכולים להשפיע. לכולם יש חגים".


יו"ר הוועדה מיקי זוהר סיפר בדיון כי הטוטו צריך להישאר באחריות משרד התרבות והספורט אם רק ידעו לעשות בו את השימוש הנכון כדוגמת הנפקת הטוטו בבורסה. "זה יביא לגיוס מיליארדי שקלים עבור המתקנים בכל הארץ. עם הכסף הזה נעשה מהפך בספורט הישראלי. זה מהלך שיעשה היסטוריה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי