דלילה חתואל נגד איגוד הסיוף

דלילה חתואל
דלילה חתואל | עמית שיסל

הסייפת הוותיקה עתרה לבית הדין העליון לספורט על החלטת האיגוד למנוע ממנה להשתתף באליפות אירופה לאחר שלא השיגה את הקריטריון בתקופת הריונה

(גודל טקסט)

הסייפת האולימפית דלילה חתואל ברוך עתרה ביחד עם מועדונה "הפועל עכו" לבית הדין העליון לספורט לביטול החלטת איגוד הסיוף המונעת ממנה להשתתף באליפות אירופה שעתידה להתקיים בסרביה בחודש יוני הקרוב.

חתואל טוענת באמצעות עורך דינה יניב ברוך, כי החלטת האיגוד למנוע ממנה להרשם לאליפות אירופה מהווה אפלייה אסורה מחמת הריונה, שכן בתקופה ההריון וחזרתה מחופשת לידה לא יכלה להתחרות מטעמים מובנים ולהשיג את הקריטריון אותו דורש האיגוד, ולפיכך אין להפלותה על בסיס זה ולמנוע ממנה לחזור למסלול הסיוף ולייצג את מדינת ישראל, שכן זהו כל רצונה.

הסייפת בת ה-37 ילדה את בנה השני בחודש דצמבר האחרון וראשית הביעה את נכונותה להשתתף באליפות ישראל שהתקיימה בחודש שעבר, ונתקלה בסירוב מהאיגוד, בדיוק מאותה הסיבה שראו לנכון למנוע ממנה להירשם לאליפות אירופה. הבוקר הוגשה העתירה וכעת ממתינים לדיון בנושא שעתיד להתקיים תוך שבוע. כזכור, חתואל היא הסייפת הבכירה ביותר בישראל, בשנת 2016 השיגה את הקריטריון האולימפי לאולימפיאדת ריו ולבסוף לא טסה בגלל הקריטריון ישראלי. כיום, לאחר לידת בנה היא מסמנת את חזרתה למסלול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי