היסטורית ישראלית: שלוש מדליות באליפות אירופה בדגם האולימפי עד גיל 23

המדליסטים הישראלים
המדליסטים הישראלים | איגוד השחייה

שייטי נבחרות ישראל במפרשיות 470 סיימו תחרות יוצאת דופן. מאור עברו ויואב רוז הוכתרו לאלופי אירופה, ניתאי חסון וטל הררי סיימו עם מדליית ארד ויהל ולך ועומר ביליה הגיעו למקום השני

(גודל טקסט)

שייטי נבחרות ישראל במפרשיות 470, בהדרכת המאמנים הלאומיים יוגב יוסף (גברים) וערן סלע (נשים), ממשיכים להצטיין ולזכות בהישגים יוצאים מהכלל והערב (רביעי) הם הגיעו לשיאם עם נעילת אליפות אירופה עד גיל 23 בדגם 470 האולימפי בפורטוגל.

מאור עבו ויואב רוז, מהפועל שדות ים, שהוכתרו אמש רשמית לאלופי אירופה עוד לפני שיוט המדליות, השתתפו הערב בשיוט המדליות כשהם חוגגים את הזכייה במדליית הזהב ואת הזכייה בתואר אלופי אירופה עד גיל 23. עבו ורוז סיימו את המדל רייס במקום ה-10 וסיימו את התחרות במקום הראשון עם 45 נקודות שליליות ועם תחרות מעולה מבחינתם.

ניתאי חסון וטל הררי, ממועדון שייט הפועל שדות ים, זכו במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 23, אחרי שסיימו במקום ה-9 בשיוט המדליות וצברו בתחרות 71 נקודות שליליות.

בדגם המקביל לנשים הישג יוצא מהכלל לצוות שייטות ה-470 יהל ולך ועומר ביליה שניצחו הערב בשיוט המדליות ודורגו במקום ה-2 באליפות אירופה עד גיל 23. ולך וביליק, מהפועל שדות ים, העפילו לשיוט המדליות מהמקום ה-5 בכללי והודות לנצחון במדל רייס הוכתרו לסגניות אלופות אירופה עד גיל 23 עם 63 נקודות שליליות. לינוי קורן ושחר טיבי סיימו את שיוט המדליות במקום ה-3 ותפסו את המקום ה-6 בתחרות הכללית עם 78 נקודות שליליות.

גילי אמיר, יו"ר איגוד השייט: "היסטוריה ישראלית. לראשונה שלוש מדליות באליפות אירופה בדגם האולימפי עד גיל 23. אין ספק שהשיטה של בניית מערכת מחדש המתבססת על עבודת רוחב ועומק נותנת את אותותיה הן בגלשנים והן במפרשיות. יש לנו עומק רב של שייטים בשתי השדרות, בשייט ובגלישה, אנו בונים מערכת לשנים רבות. כל מה שנותר לי הוא לברך את המאמנים יוגב יוסף וערן סלע ואת השייטים על העבודה הנפלאה ולקוות שלא יהיה שינוי משמעותי בדגמים שישתתפו במשחקים האולימפיים הבאים".

ערן סלע, מאמן נבחרת הנשים של ישראל: "יהל ועומר הפגינו לאורך כל השבוע יכולות שייט טובות, ובעיקר ידעו לנצל הזדמנויות במהלך כל אחד מ-12 השיוטים וידעו להתקדם גם כאשר לא היו בצמרת. לינוי ושחר סבלו מחוסר יציבות. היו להן מספר שיוטים מצויניים אך גם כמה שיוטים לא טובים שמנעו מהן להיות על הפודיום יחד עם יהל ועומר".

יוגב יוסף, מאמן נבחרת הגברים של ישראל: "אני גאה מאד בבחורים האלה! הם הוכיחו שבזכות התמדה ועבודה קשה אפשר להגיע לתוצאות מדהימות! אני שמח שאיגוד השייט האמין בי ובנבחרת ואני בטוח שבעתיד הקרוב גם המדליות בבוגרים יגיעו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי