אליפות אירופה באתלטיקה נפתחת בברלין, ויסמן תפתיע?

דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן | דני מרון

התקווה הישראלית החדשה תתחרה לראשונה עם הבוגרות, אחרי שרק בחודש מאי שברה את השיא ההיסטורי של אסתר רוט שחמורוב ב-100 מטרים. עוד מועמדים למדליה: לונה צ'מטאי, דונלד סנפורד וחנה קנייזייבה מיננקו

(גודל טקסט)

אליפות אירופה באתלטיקה תצא היום (שני) לדרך בברלין וכבר ביום הפתיחה תכנס למעגל התחרויות הכוכבת העולה של האתלטיקה הישראלית. לאחר ששברה בחודש מאי את שיאה הלאומי האלמותי של אסתר רוט שחמורוב בריצה ל-100 מטרים שהחזיק 46 שנים והעמידה אותו על 11.38 שניות, דיאנה ויסמן בת ה-20 תתחרה באליפות אירופה לבוגרות לראשונה בקריירה. מלבד לצבור ניסיון לעתיד היא גם תקווה לקצת מזל ולהשתחל לשלב חצי הגמר. חצאי הגמר יתקיימו מחר ושעתיים וחצי לאחר מכן ייערך הגמר.

לספורטאים ישראלים יש בסך הכול ארבע מדליות מאליפויות אירופה מאז השתתפו בהן לראשונה ב-1994. שתי מדליות הזהב של אלכס אברבוך בקפיצה במוט (2002 ו-2006), ב-2014 דונלד סנפורד זכה בארד בריצה ל-400 מ' ולפני שנתיים לקחה חנה קנייזייבה מיננקו מדליית כסף בקפיצה משולשת. סנפורד ומיננקו ישתתפו באליפות גם הפעם, אך התקווה הגדולה של ישראל למדליה מגיעה מ-לונה צ'מטאי סלפטר, הרצה למרחקים ארוכים שלא מפסיקה לשבור שיאים בשנה האחרונה.

השיא הישראלי של צ'מטאי ב-10 ק"מ (31:33.03 ד') שנקבע בחודש מאי הוא הזמן המהיר ביותר שנרשם במרחק השנה על ידי אתלטית מאירופה, ואם תצליח לשחזר אותו בגמר שיתקיים מחר היא צפויה לעלות על הפודיום. אולם, פעמים רבות ריצות ארוכות באליפויות גדולות הופכות לקרבות טקטיים, מה שידרוש מצ'מטאי, שתתחרה בהמשך גם ב-5,000 מ', קבלת החלטות מדויקת ומציאת הילוך נוסף בספרינט לקו הסיום. סנפורד יתחרה גם הוא מחר, במוקדמות ב-400 מ', וינסה לשחזר את תוצאת השנה שלו (45.49 ש') שאמורה להספיק למקום בחצי הגמר. עוד מחר, גירמה אמרה ירוץ בגמר ב-10,000 מ'.


קנייזייבה מיינקו. מחרתיים גם היא תחל להתחרות (אודי ציטיאט)

מיננקו תתחרה במוקדמות הקפיצה משולשת מחרתיים, כשהגמר ייערך יומיים לאחר מכן. המשלחת הישראלית כוללת גם את קופץ הגובה דימה קרויטר, שהבטיח את מקומו ברגע האחרון וישתתף במוקדמות ביום חמישי, את אדווה כהן, שתתחרה ב-3,000 מ' מכשולים בשישי ומארו טפרי שירוץ את המרתון ביום האחרון של האליפות בראשון הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי