אליפות אירופה: מדליית כסף ליואב עומר, ארד לשחר צוברי

יואב עומר
יואב עומר | צילום: איגוד השייט

הגולשים הישראלים זכו במדליות בדגם האולימפי RSX בתחרות שנערכה בפולין. מאיה מוריס (כסף), נוי דריהן (ארד) ואופק אלימלך (כסף), זכו במדליות באליפות עד גיל 21

(גודל טקסט)

הישגים מרשימים לגולשי נבחרת ישראל באליפות אירופה בסופוט פולין. גולשי נבחרת הגברים של ישראל, בהדרכת המאמן גור שטיינברג, הצטיינו בשיוט המדליות היוקרתי של האליפות. יואב עומר סיים זכה במדליית הכסף ובתואר סגן אלוף אירופה לבוגרים ובנוסף הוא הוכתר לאלוף אירופה עד גיל 21. שחר צוברי סיים את המדל רייס במקום השלישי וזכה במדליית הארד. במדליית הזהב באליפות אירופה זכה האיטלקי מתיה קאמבוני שסיים שני במדל רייס.

יואב עומר, מדליסט הכסף מאליפות אירופה לבוגרים: "מתחילת השבוע הרגשתי טוב פיזית ומאד שמחתי מהדרך בה גלשתי. הייתי יציב ומיום ליום שמרתי על המיקום בטופ. אני שמח על היכולות שלי אבל יודע שעדיין יש הרבה לאן להתקדם ולהשתפר. יש לנו נבחרת חזקה ואני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אני מאד שמח ששחר צוברי איתי על הפודיום. זה מאד חשוב לנבחרת ישראל".

שחר צוברי, מדליסט הארד מאליפות אירופה בפולין:  "בסך הכל אני שמח. תמיד מרגש וכייף לסיים תחרות על הפודיום. הייתה עונה קשה וארוכה. אחרי אליפות עולם, שהייתי חולה ולא הרגשתי טוב, הייתי צריך למצוא כוחות מחודשים, עשיתי הכנה טובה ובאתי לפה. התחלתי את אליפות אירופה טוב אבל בהמשך היא התקדמה קשה. הדברים לא הלכו חלק ומצאתי את עצמי במצבים קשים ולא נוחים.  כל שיוט נלחמתי וידעתי שאסור לוותר. ידעתי שאני חייב להיות מרוכז ושצריך להילחם על כל נקודה. הגעתי למדל מרייס, למרות שהייתה לי תחרות קשה, והצלחתי לסיים עם מדליה. מבחינתי זו הייתה תחרות בינונית, אני מסוגל להרבה יותר. אני שמח שלא ויתרתי והצלחתי לסיים במקום השלישי".

גילי אמיר, יו"ר איגוד השייט: "ענף השייט חוגג היום זכייה בשתי מדליות כסף וארד בבוגרים ושבעה שייטים ושייטות שהגיעו לתחרות הגמר באירופה. כמו כן, הענף מצדיע ל-29 מדליות בנוער עד גיל 21 שבהן זכו שייטיו עד עכשיו ובקייץ 2018. אני מצדיע ליואב עומר ושחר צוברי. למאמנים גור שטיינברג ופייר לקונט ולמנהל המקצועי אלי צוקרמן על הדרך עד היום. יחד אם זאת צריך לזכור שאנחנו ענף הישגי המכוון מטרה למדליות בטוקיו וסובל מבעיות תקציב קשות העומד לבצע קיצוצים קשים ברבעון האחרון של 2018. אני תקווה שמשרד הספורט והוועד האולימפי יעזרו לנו לסיים את השנה ויבינו את הפוטנציאל הטמון בענף."

אופק אלימלך סיים במקום הרביעי באליפות אירופה לבוגרים אחרי שניצח את שיוט המדליות. יואב כהן משדות ים, דורג שישי באליפות לבוגרים וזכה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 21 אחרי שסיים במקום השישי במדל רייס. 

הגולשת מאיה מוריס, מהפועל שדות ים, תפסה את המקום הרביעי באליפות אירופה לנשים בפולין וזכתה במדליית הכסף באליפות עד גיל 21. מוריס עלתה לשיוט המדליות מהמקום הרביעי. היא סיימה את המדל רייס במקום השישי והתברגה במקום הרביעי והמכובד באירופה. הפולניה זופיה נוקטי-קלפאצ'קה הוכתרה לאלופת אירופה (שמינית במדל רייס), הרוסיה סטפניה אלפוטינה זכתה במדליית הכסף (שנייה בשיוט המדליות) והבריטית אמה ווילסון, שסיימה שלישית בשיוט המדליות, זכתה במדליית הארד.


נוי דריהן. הישג מרשים (האתר הרשמי)

נוי דריהן סיימה שביעית את שיוט המדליות ותפסה את המקום החמישי באליפות אירופה ובנוסף זכתה במדליית הארד באליפות עד גיל 21. קטי ספיצ'קוב, חברתה ממועדון השייט אילת, התברגה במקום השביעי באירופה אחרי שסיימה תשיעית במדל רייס ובנוסף דורגה רביעית באליפות עד גיל 21. את נבחרת הנשים של ישראל בגלשנים מוביל המאמן פייר לקונט. את נבחרות הגלשנים הישראלית, מוביל אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט.

על זכייתו במדליית הכסף באליפות אירופה בגלישה בפולין, יקבל יואב עומר מענק מיוחד בסך 28 אלף שקלים. שחר צוברי שזכה במדליית הארד, יקבל מענק מיוחד של 20,000 שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמן הנבחרת גור שטיינברג יקבל 19,000 שקלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי