נטע ריבקין מנתחת: מה הופך את לינוי אשרם לספורטאית-על

לינוי אשרם
לינוי אשרם | AFP

את אליפות העולם הנוכחית אשרם פתחה בצורה לא לגמרי חלקה, ונפלה פעמיים. אבל, ליום הקובע בתחרות היא הגיעה עם חוסן נפשי סגנית אלופת עולם

(גודל טקסט)

ראשית, אני רוצה לברך את לינוי אשרם על ההישג האדיר ויוצא הדופן שלה בגמר הקרב-רב באליפות העולם. אשרם היא מתעמלת עם יכולות פיזיות, טכניות ומנטליות מרהיבות. היא משלבת בתרגילים שלה אלמנטים בדרגות קושי הגבוהות ביותר בעולם כיום.

יתרונותיה של אשרם כמתעמלת באים לידי ביטוי בצורה פנטסטית עם השינויים שנעשו בחוקה לאחר המשחקים האולימפיים בריו 2016. הזריזות שלה מאפשרת לה לשלב אלמנטים רבים מאוד בתרגיליה לעומת היריבות. הקואורדינציה והשליטה המצוינת במכשירים מאפשרים לה לבצע פעלולים רבים, "מאסטריז" בשפה המקצועית, אשר מעניקים לה ניקוד גבוה.

מי שעקב אחרי אשרם בשנתיים האחרונות בוודאי שם לב שהיא אחת המתעמלות היציבות בעולם, עם יכולת מנטלית גבוהה מאוד בתנאי לחץ. באליפות העולם הנוכחית יכולנו להבחין היטב שאשרם פתחה בצורה לא לגמרי חלקה. היא ביצעה שני תרגילים עם נפילות בתחרויות המוקדמות, מה שמנע ממנה להעפיל לגמר במכשירים אלו. אך במהלך כל התחרות היא ידעה שהיום החמישי והאחרון הוא היום החשוב ביותר עבורה.

כפי שראינו, אשרם הצליחה לעמוד בציפיות ובלחץ הרב וביצעה ארבעה תרגילים מבריקים שהובילו אותה לזכייה בתואר היוקרתי: סגנית אלופת העולם לשנת 2018. היכולת שלה לסיים אליפות עולם חלומית מבחינתה, הגם שלא התחילה בצורה טובה עבורה, מעידה על חוסן מנטלי רב, המהווה יתרון אדיר בענף כמו התעמלות אמנותית.

יתרון אדיר על מתחרותיה. לינוי אשרם

עברתי חוויה דומה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, עם פתיחה לא טובה במוקדמות. בתום היום הראשון מצאתי את עצמי מדורגת הרחק מאחור, במקום ה-17. לאחר לילה לא פשוט הצלחתי להביא את עצמי למצב מנטלי כזה, בו בעצם התחלתי את התחרות מאפס. לבסוף נכנסתי לגמר האולימפי, ובסופה של התחרות קבעתי את הישג השיא של מתעמלת ישראלית במשחקים האולימפיים: המקום השביעי בגמר.

הרבה מחשבות עוברות בראש ברגעים הללו. והיכולת לשים הכל בצד ולהתחיל את התחרות עם ראש נקי קשה ביותר. כאן נמדדת האיכות של ספורטאית-על, ואשרם היא בדיוק כזו.

לסיום ברצוני לאחל לאשרם בריאות איתנה. תמשיכי לעשות את מה שאת עושה, בדרכך המיוחדת והמופלאה. כולי תקווה שתהיי המתעמלת האמנותית הראשונה בהיסטוריה של ישראל על הפודיום במשחקים האולימפיים הקרובים בטוקיו 2020.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי