מנכ"ל הטוטו, איציק לארי ימונה למנכ"ל עיריית ירושלים

איציק לארי
איציק לארי | דוברות עיריית ירושלים

איציק לארי, מנכ"ל הטוטו ב-8 השנים האחרונות, הודיע ליו"ר הטוטו, יוסי פילוס, על רצונו לצאת לדרך חדשה. צפוי להתמנות למנכ"ל עיריית ירושלים.

(גודל טקסט)

לארי מונה לתפקיד מנכ"ל הטוטו בשנת 2012. ב-8 השנים תחת ניהולו הוביל לארי שינויים ארגוניים וקידם את הפעילות העסקית של הטוטו לאין שיעור. התוצאות לא איחרו לבוא: את שנת 2018 צפוי הטוטו לסיים עם הכנסות שיא בגובה כ- 3 מיליארד שקל, זאת לעומת כ- 1.5 מיליארד ₪ הכנסות שהיו לטוטו ערב כניסתו לתפקיד המנכ"ל. לארי נחשב למי שניצח בהצלחה על הפעילות העסקית של הטוטו המתבצעת כיום באמצעות כ- 1500 נקודות מכירה הפרוסות בכל הארץ, וערוצי מכירה דיגיטליים של אתר ואפליקציה.

לארי נחשב גם לדמות מוערכת מאוד בעולם הספורט וברשויות המקומיות בזכות התרומה האדירה של הטוטו בתקופת כהונתו להקמת אלפי מתקני ספורט חדשים גם ברובד ההישגי וגם למען הקהילה והנוער בישראל.

כך לדוגמה היה לארי שותף מרכזי בגיבוש והובלת תכנית המתקנים הלאומית הרב שנתית בהיקף 5.5 מיליארד ₪, והגדלת מערך התמיכות השנתי של הטוטו באיגודים ובקבוצות ליותר מ- 600 מיליון ₪ בשנה.

ללארי היתה תרומה מכרעת לתנופת המתקנים כשהבולטים ביניהם הם כמובן סמי עופר בחיפה, טוטו טרנר בבאר שבע, היכל טוטו חולון, שיפוץ טדי, הבריכה האולימפית בוינגייט, והאצטדיונים החדשים בנתניה ובפתח תקווה.

תחת הנהגתו עבר הטוטו בהצלחה תהליך מיתוג מחדש, הוטמעו טכנולוגיות ומערכות מידע מהמתקדמות בעולם, פותחה חטיבת שיווק חדשה בתחומי האון ליין, הדיגיטל והניו מדיה, והושקו אתר אינטרנט ואפליקציה חדשים המכניסים כיום מדי שנה כ- 500 מיליון ₪. בנוסף, הצטרף הטוטו בקדנציה שלו לאמנת המשחקים באחריות של ארגון ההימורים האירופי EL, והוא ראה חשיבות עצומה בהטמעת נהלי עבודה של הימורים באחריות.

ללארי גם היתה תרומה משמעותית בהשקה המוצלחת של מותג ההימורים המצליח רייסר שהכניס בשנת פעילותו האחרונה יותר מחצי מיליארד שקל, אך ב- 2018 פעילותו הופסקו בהוראת שר האוצר משה כחלון.

לצד תרומתו לקידום הספורט והפעילות העסקית של הטוטו הוביל לארי גם מהלכי התייעלות וצמיחה חשובים בארגון. בנוסף הוביל לארי לשדרה ניהולית שמחציתה נשים. הטוטו ב-שמונה השנים האחרונות, הנחשבות לטובות בתולדות הארגון עם גידול שיא בהכנסות מ- 1.5 מיליארד ערב כניסתו לתפקיד ל- 3 מיליארד כיום, הודיע הערב (13.1.19) ליו"ר הטוטו, יוסי פילוס, על רצונו לצאת לדרך חדשה. לארי צפוי להתמנות למנכ"ל עיריית ירושלים, בכפוף לאישור משרד הפנים ומועצת העיר. לארי: "אלה היו שנים של עשייה אדירה. בימים אלה אני נערך לקראת האתגר הבא בחיי המקצועיים, ואין לי ספק שהידע והניסיון שאני עמי מביא מהטוטו יסייע לי להצליח גם בדרך החדשה".

איציק לארי מסר בתגובה: "אלה היו שנים של עשייה אדירה. עשייה בתחום הפעילות העסקית והשיווקית שהובילה להכנסות שנתפסו קודם דמיוניות, עשייה ענקית בתחום התשתיות המתקנים והפעילות למען הספורט והחברה בישראל, ועשייה גדולה מאוד בתחום הקמעונאי והטכנולוגי. לשמחתי הטוטו הוא ארגון שנמצא כיום בחזית הטכנולוגיה. מלבד תחושת הצלחה היום, אני חש אסיר תודה ענקית לכל מי שהעניק לי את הזכות הגדולה לכהן בתפקיד מנכ"ל הטוטו, ואת האמון להוביל את המהלכים הגדולים שהטוטו היה שותף להם בשנים האחרונות.

אני רוצה למסור תודה מיוחדת ליו"ר הטוטו יוסי פילוס, לשרת התרבות והספורט הגב' מירי רגב, לשרה לשעבר לימור לבנת, ולעולם לעולם לא אשכח את התמיכה והליווי של צחי פישביין ז"ל. בימים אלה אני נערך לקראת האתגר הבא בחיי המקצועיים, ואין לי ספק שהידע והניסיון שאני עמי מביא מהטוטו יסייע לי להצליח גם בדרך החדשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי