סלפטר ניצחה את חצי מרתון רומא, התוצאה לא תוכר כשיא

לונה צ'מטאי
לונה צ'מטאי | דן סלפטר, באדיבות איגוד האתלטיקה

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה בחצי מרתון רומא היוקרתי בתוצאה מדהימה של 1:06:40, שלא תוכר כשיא ישראלי בגלל אופי המסלול שלא מאפשר הכרה בשיאים לאומיים

(גודל טקסט)

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה בחצי מרתון רומא בתוצאה 1:06:40, שהייתה מדרגת אותה במקום ה-24 בכל הזמנים בין הגברים בישראל, אלא שזו הושגה במסלול שאינו מוכר לשיא ולכן התוצאה לא תוכר כשיא ישראלי, למרות שהיא מהירה בדקה ורבע מהשיא הרשמי שלה

לונה צ'מטאי סלפטר ממכבי תל-אביב לא מפסיקה להדהים בתוצאות שהיא קובעת. היום זה היה 1:06:40 שע' בניצחון שלה בחצי מרתון רומא. התוצאה שלה הייתה מהירה ב-33 שניות מזו של דיאנה קיפיוקיי הקנייתית שסיימה במקום השני. הרצה בת ה-30 קבעה תוצאות טובות משיאיה הלאומיים גם במהלך הריצה (31:25 ד' בנקודת ה-10 ק"מ – מהיר ב-9 שנ' משיאה; ו-47:14 ד' בנקודת ה-15 ק"מ – מהיר ב-24 שנ' מההישג הטוב ביותר שלה במקצוע בו לא מוכר שיא רשמי).

האמת היא שעוד לפני הזינוק למירוץ חצי מרתון רומא, ידענו שהמסלול לא יאפשר להכיר בשיא ישראלי חדש, גם אם זה יושג, לא רק במרחק המלא של חצי המרתון, אלא גם במרחקים לאורכו (5, 10 ו-15 ק"מ) – זאת משום שזהו מסלול מנקודה לנקודה שלא מתקיימים בו התנאים להכרה בשיא. יחד עם זאת, המירוץ הזה מהווה אחד ממרכיבי ההכנה של שיאנית ישראל לקראת האתגרים הבאים שלה.


המנצחת הגדולה של היום על הפודיום של רומא. לונה צ'מטאי סלפטר (דן סלפטר באדיבות איגוד האתלטיקה)

דן סלפטר, מאמנה ובעלה סיכם את הופעתה של לונה היום: "לונה השתתפה היום בחצי מרתון רומא כחלק מהכנותיה למרתון האביב. אני מאוד מרוצה מההופעה של לונה היום, הביצוע מול התכנון הטקטי היה מותאם לאופי המסלול המסוים ברומא". תנאי מזג האוויר במרוץ היום לא היו מושלמים והתוכנית של לונה הייתה לתקוף בעלייה של ה-1.5 ק"מ בין נקודת ה-9.5 ל-11 ק"מ וזה עבד טוב היום. אחרי שהיא עברה את נקודת ה-5 ק"מ וה-10 ק"מ ביחד עם דיאנה ואנטונינה קוואמבאי (הקנייתית שסיימה במקום השלישי, א.ב), לונה הצליחה לפתוח פער של 5 שניות אחרי הקילומטר ה-11, ופער של 7 שניות בקילומטר ה-15 שהמשיכו לגדול עד לקו הסיום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי