מדליית זהב לסרגיי ריכטר בקליעה, לי קוכמן זכה בכסף בג'ודו

סרגיי ריכטר
סרגיי ריכטר | עמית שיסל, מינסק באדיבות הוועד האולימפי בישראל

בדיוק כמו לפני ארבע שנים, הקלע הישראלי סיים ראשון עם ניקוד של 250.8 והבטיח את הקריטריון לטוקיו 2020. הג'ודוקא העפיל לגמר אך הפסיד בניקוד זהב ליריב טורקי. זילברמן פתח ברגל ימין בבדמינטון

(גודל טקסט)

סרגיי ריכטר שחזר את ההישג שלו ממשחקי אירופה לפני ארבע שנים, כשזכה היום (שני) במדליית הזהב בקליעה במינסק, בירי רובה אוויר 60 כדור מ-10 מטרים. הקלע הישראלי הבטיח את הקריטריון לטוקיו 2020.

אליפות אירופה בג'ודו ננעלה היום עם מדליה אחת למשלחת הישראלית שהגיע הממש בהזדמנות האחרונה. אחרי שטוהר בוטבול סיים במקום החמישי אתמול, לי קוכמן עלה על הפודיום כשזכה במדליית הכסף במשקל 90 ק"ג. קוכמן פתח את הסיבוב הראשון בניצחון באיפון תוך ארבע שניות בלבד. בסיבוב השני זה לקח לישראלי "רק" 49 שניות כדי לבצע איפון נהדר בתרגיל סודה שהעלה אותו לשמינית הגמר.

בשלב הבא חיכה לו יריב ותיק, כריסטיאן ת'ות ההונגרי, לו קוכמן הפסיד מספר פעמים בעבר. שני המתחרים כבר צברו שני עונשים לחובתם כשהשופט עצר את הקרב, טען שת'ות ביצע 'חיבוק דב', פעולה אסורה בחוקי הג'ודו, והעניק את הניצחון לקוכמן. ברבע הגמר פגש הישראלי את מילאן רנדל וניצח לאחר שהסלובקי ספג שלושה עונשים לחובתו בעוד לקוכמן היה רק אחד. בחצי הגמר חזר הנציג האחרון של ישראל לנצח באיפון, כשגבר על יריב הולנדי ורשם הישג שיא בקריירה עם העפלה לגמר שהבטיחה מדליה.

קוכמן עם המדליה והמאמן גיא פוגל (באדיבות איגוד הג'ודו)
קוכמן עם המדליה והמאמן גיא פוגל (באדיבות איגוד הג'ודו)

בקרב על התואר פגש קוכמן את מיכאל אוזרלר הטורקי, והשניים נלחמו בקרב שקול שהגיע לניקוד זהב כשלחובת כל אחד מהם עבירה אחת. בזמן הנוסף נקבעו לישראלי שתי עבירות נוספות והוא הפסיד את הזהב, מסתפק במקום השני.

בענף הבדמינטון, מישה זילברמן פתח את הופעתו באליפות אירופה עם נצחון מרשים 0:2 על הסלובני איביץ' מיא. זילברמן לקח את המערכה הראשונה בתוצאה 22:24, לאחר שדקות ספורות לסיומה לוח התוצאות הראה שוויון 22:22. במערכה השנייה ניצח זילברמן 18:21. מחר יתקיים משחקו השני.

התחיל את אליפות אירופה ברגל ימין. מישה זילברמן (עמית שיסל, מינסק באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
התחיל את אליפות אירופה ברגל ימין. מישה זילברמן (עמית שיסל, מינסק באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי