טומרקין: "חסר לי גמר אליפות עולם ברזומה – זו אחת המטרות"

טומרקין. רגע האמת
טומרקין. רגע האמת | צילום: אסף קליגר

השחיין הבכיר במשלחת הישראלית בשיחה עם ספורט1: "זאת אליפות חמישית שלי ואני עדיין מתרגש". וגם: חילופי הדורות, תוכנית הניסיון של איגוד השחייה והמקצה בו הוא מתכוון להתמקד לקראת טוקיו 2020

(גודל טקסט)

שנה עברה מאז התראיין יעקב טומרקין לספורט1 טרם היציאה לאליפות אירופה. באותו ראיון, לדבריו, אמר השחיין כי הוא מכוון את עצמו לאליפות העולם בשנת 2019 יותר מאשר לאליפות היבשתית – והנה הגיע הרגע.

"זאת אליפות עולם חמישית שלי ואני עדיין מתרגש. אליפות עולם שנה לפני המשחקים האולימפיים מרגשת פי כמה וכמה", סיפר השחיין הבכיר במשלחת. "חסר לי גמר אליפות עולם ברזומה וזה משהו שנמצא בראש. זאת אחת המטרות המרכזיות שלי לאליפות העולם הזאת".

השחיין בן ה-27 התייחס לחילופי הדורות ולכך שהוא "זקן השבט": "יש המון שחיינים צעירים. לדעתי, זה מנבא משהו טוב לעתיד. אני מאוד שמח להיות עם הילדים. יש אנרגיה חיובית, שמחה ומלאת אדרנלין. אני חושב שאנחנו נבחרת גדולה ואיכותית. יש לי הכי הרבה ניסיון במשלחת והילדים הצעירים מסתכלים עלי כמודל לחיקוי. אני מתאמן איתם פה כל יום, אנחנו ביחד במחנות אימונים ואני אוהב לעזור להם. אני עדיין גם עדיין לומד בעצמי.


"זקן השבט". יעקב טומרקין (Gettyimages)

"זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים 'פיק' חודש לפני אליפות עולם. זה משהו חדש שעוד לא חווינו. יהיה מעניין לראות איך נתחרה עכשיו באליפות עצמה", אמר טומרקין על תוכנית הניסיון של איגוד השחייה בה יש שתי תחרויות בלבד לקבוע קריטריון לתחרות החשובה של הקיץ. "האם זה עומס? לא בהכרח. יש לנו עכשיו שבועיים של התאקלמות בין אם לאוכל ובין אם לזמנים. אין עוד מה להעלות או לשפר, זה רק להרגשה להמשיך את האימונים. זה חלק מהאג'נדה של דיוויד מארש, היועץ המקצועי של איגוד השחייה. האמריקאים עושים את זה וזה עובד להם כל פעם. הגיע הזמן שגם אנחנו ננסה את זה".

טומרקין הרחיב על המחשבה בין משחה 200 גב ל-200 מעורב, שעליו לבחור אחד מתוך השניים משום שהם מתנגשים באותו הבוקר בתוכנית האולימפית: "אני מתמקד עכשיו במשחה 200 מעורב כדי שאדע באיזה מקצה אשחה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. יש מחשבה שכבר פעמיים שחיתי 200 מטרים גב ואולי הפעם אשחה 200 מעורב. התוצאה שתביא אותי הכי גבוה, זה מה שאבחר. אני אוהב את שניהם. מארש מעדיף את משחה המעורב. הוא דוחף לשם ואומר שיש לי פוטנציאל להתברג ולהיות במקום גבוה ואני צריך להתמקד בו".

לסיום, הגמריסט האולימפי מלונדון 2012 הביע את דעתו בנוגע להתברגות בגמר: "מי שיעשה את השיא שלו בתחרות הזאת ויצליח לממש את הפוטנציאל, הוא זה שיגיע בסוף הכי גבוה".


עדיין מתרגש (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי