לינוי גבע הוכתרה לאלופת העולם עד גיל 20 בגלישה

לינוי גבע
לינוי גבע | SZYMON SIKORA, WORLD SAILING

שייטי הנבחרת זכו בארבע מדליות באליפות שנערכה בפולין. פרט לזהב של גבע, זכה ליאם שגב בארד לגברים. שי קקון זכתה במדליית הארד בסירות הלייזר רדיאל. מדליית ארד גם לטל שדה ונועם חומרי במפרשיות 420

(גודל טקסט)

אליפות העולם לשייט עד גיל 20 הסתיימה היום (שישי) בגדיניה, פולין, בהצלחה חסרת תקדים של נבחרת ישראל: מדליית זהב ושלוש מדליות ארד. לינוי גבע מהפועל נהריה היא אלופת העולם בגלשני רוח, ליאם שגב מהפועל שדות ים שלישי בגברים. באותו מקום סיימה שי קקון, מאותו מועדון, על סירת הלייזר, כמו גם טל שדה ונעם חומרי במפרשיות ה-420, אף הם משדות ים.  


זוהי התחרות הגדולה והחשובה בעולם בגילאים הצעירים, והיא מתקיימת במתכונת אולימפית של נציג אחד למדינה בכל דגם. הנבחרת הנוכחית משפרת את השיא שנרשם בשנת 2017, אז, חזרו הישראלים עם שתי מדליות זהב, אחת מארד ומקום רביעי אחד.  


מדליסטית הזהב הטרייה לינוי גבע, זכתה בשנה שעברה במדליית הארד והוכתרה בעבר כאלופת העולם עד גיל 17. הגולשת ניצחה בשישה מתוך 13 השיוטים, והגיעה פעמיים במקום השני, וכל זאת אחרי פתיחה נוראית, כשאת השיוט הראשון היא לא סיימה כלל. גם מדליסט הארד הטרי בגלשנים, ליאם שגב, היה בעבר אלוף העולם עד גיל 17. 



שדה וחומרי, שייטי ה-420. הישג גדול (איגוד השייט)


במפרשית ה-420 ישראל בטופ 10, הן בגברים בזכות מדליית הארד של שדה וחומרי והן בזכות המקום העשירי של גילי כספי ונטע פירסטטר מהפועל תל אביב. שי קקון, בשנה שעברה סגנית אלופת אירופה לנוער בלייזר, ממשיכה להרשים כפי שעשתה עד היום בכל קטגוריית גיל, ובגברים, יואב כפיר סיים במקום ה-18.   


יו"ר איגוד השייט, גילי אמיר בירך את ראש המשלחת והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ערן סלע, את המאמנים כפיר דולדנר וים אמיר, והיה נרגש ממבול המדליות: "המאמנים והשייטים הציבו אותנו גבוה על מפת השייט העולמית. אנחנו גאים בעומק של השייט הישראלי בכלל, וביכולת של הנבחרת השבוע בפולין בפרט. עם ישראל כולו גאה בכם", אמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי