טומרקין: "הייתי על הפנים באליפות העולם, מפה אפשר רק לעלות"

יעקב טומרקין
יעקב טומרקין | דני מרון

הספורטאי הישראלי הראשון שהשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים ב-2012 וב-2016, טרם עשה זאת לקראת טוקיו והזמן הולך ואוזל. בראיון לספורט1 הוא מספר על האכזבה בדרום קוריאה ("טעויות של ילד") וכושרו הנוכחי

(גודל טקסט)

לפני כארבע שנים היה השחיין יעקב טומרקין הספורטאי הראשון מחברי המשלחת הישראלית שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים שבריו 2016. גם לפני המשחקים האולימפיים ב-2012 הוא עשה זאת, כשהבטיח את מקומו באליפות העולם בקיץ 2011 ושנה לאחר מכן בלונדון קבע את הישג השיא לשחיין ישראלי כשסיים שביעי בגמר אולימפי.

לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, הסיפור שונה. טומרקין עדיין לא הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים, כשהספירה לאחור כבר החלה. "אני נמצא בסיטואציה חדשה. אני כבר רגיל שיש לי את הקריטריון שנה לפני המשחקים האולימפיים וזאת הפעם הראשונה שלא, אבל אני לא דואג", סיפר יעקב טומרקין בראיון לספורט1. "המטרה שלי היא לא רק להשיג את הקריטריון ולהיות בטוקיו, אלא גם לעשות הישג ולהצליח שם. אני לא מאמין שתהיה בעיה. אחרי אליפות ישראל אעשה את החושבים".

אתמול (רביעי) נפתחה אליפות ישראל, כשלושה ימים בלבד לאחר שהסתיימה אליפות העולם בדרום קוריאה, וטומרקין שחווה אליפות עולם ראשונה ללא עליית שלב מאז 2013, התפנה להסברים מה קרה שם.

אתה אחד שידוע בתור היכולות שלו לחלק את משחי ה-200 מטרים נכון, מה שלא היה נראה פתאום באליפות העולם
"ממשחה 200 גב לא הייתה ציפייה. לא עבדתי עליו. ניסיתי להיות יותר טקטי, ככה שהתחלתי את 100 המטרים הראשונים יותר קל וניסיתי להגביר, אבל לא היה לי כוח בסוף. במשחה 200 מעורב אישי, התחלתי מאוד טוב (הוביל בתום 100 המטרים הראשונים של סגנונות הפרפר והגב), אבל מסתבר שגם בגיל 27 עם כל הניסיון, אני עדיין עושה טעויות של ילד והתחלתי יותר מדי מהר. מה שקרה מכך הוא ששרפתי את עצמי וכמו שכולם ראו, ב-50 המטרים האחרונים לא חזרתי לעצמי. הייתי על הפנים".


"שרפתי את עצמי ולא חזרתי לעצמי ב-50 המטרים האחרונים" (דני מרון)

מה דיוויד מארש (היועץ המקצועי של איגוד השחייה) אמר? הוא המליץ לך להמשיך עם משחה המעורב
"מארש ואני אמרנו שנשחה את ה-200 מעורב ואנחנו אמורים להמשיך איתו. גם אני עושה טעויות לפעמים ובשפת השחייה הייתי צריך להתחיל עם פחות להוציא אנרגיה. הוצאתי יותר מדי אנרגיה ובסוף נשרפתי".

טומרקין עדיין לא החליט אם בטוקיו, אם יגיע לשם, ישחה את 200 גב או 200 מעורב אישי מאחר ששניהם יוצאים על אותה הצגת בוקר. טומרקין עדיין לא מוכן להיפרד מהמשחה שהביא אותו לגדולות. "ל-200 גב יש אצלי ערך סנטימנטלי, ולכן אי אי אפשר להגיד מה אשחה בטוקיו עדיין. בתקופה הקרובה אמשיך להתמקד ב200 מעורב".

יש משהו חיובי בכך שהטעויות קרו שנה לפני המשחקים האולימפיים ותוכל לתקן?
"תמיד טוב שזה בא לפני וקרה עכשיו. מצד שני, זו עדיין אליפות עולם וזו סימולציה. הייתי על הפנים. זה לא הכושר שאני חושב שאני נמצא בו. מפה רק אני יכול ללמוד ולעלות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי