בלומן: "יכולים לזכות במדליה אולימפית ראשונה עבור ישראל"

דניאל בלומן
דניאל בלומן | עמית שיסל, באדיבות ההתאחדות הלאומית לרכיבה על סוסים

במסיבת עיתונאים חגיגית של ההתאחדות הלאומית לרכיבה, הצהיר אחד מחברי הנבחרת: "אנו מדינה מהחזקות בעולם בענף, המטרה בטוקיו היא להעלות לגמר ובפריז אולי לזכות במדליה"

(גודל טקסט)

ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים עם הרוכב האולימפי דניאל בלומן, שיהיה חלק מנבחרת הרוכבים שתייצג את ישראל בשנה הבאה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. כזכור, בחודש יוני נעשתה היסטוריה כאשר נבחרת הרכיבה הצליחה להשיג את הקריטריון הדרוש.

עו"ד כני ללו, יו"ר האיגוד: "נבחרת ישראל בקפיצות ראווה נבנתה במשך כמה שנים. יש 11 רוכבים שרובם מתחת לגיל 30. חשוב להגיד שברכיבה זכה בריו רוכב בגיל 60, כך שרוכב יכול לעבור כעשרה משחקים אולימפיים. המטרה שלנו בטוקיו 2020 היא לעלות לגמר ובהמשך הדרך בפריז 2024 למשל, לזכות במדליות בין אם כקבוצה ובין אם כרוכבים יחידים. תודה לוועד האולימפי על החיבוק כשהדברים היו עוד על הנייר. אני מאמין שנשמע על סוסים עוד בהמשך הדרך. דניאל בלומן היה בתקופת צינון מאחר שעבר לייצג את ישראל (לפני ייצג את קולומביה בלונדון 2012 שם העפיל לגמר וריו 2016) ובעצם יש לנו רוכב בכיר".

דניאל בלומן אמר: "זה כבוד להיות כאן. התחרות ברוסיה בה קבענו את הקריטריון הייתה חלום. זה פרויקט שעבדנו עליו במשך שנים ובסוף הצלחנו להעפיל. אנחנו מאוד גאים בכך. יש מדינות חזקות בענף הרכיבה ואני מחשיב אותנו כאחת מהטובות בעולם. יש לנו הזדמנות טובה לזכות במדליה אולימפית ראשונה עבור ישראל בענף הזה בעתיד".

על הכנותיו סיפר הרוכב: "אני מתאמן בדרך כלל עם שמונה סוסים, למקרה שאחד מהם ייפצע. אם הסוס איתו העפיל הרוכב נפצע, הרוכב אינו יכול להשתתף במשחקים האולימפיים".


בלומן במסיבת העיתונאים (עמית שיסל, באדיבות ההתאחדות הלאומית לרכיבה על סוסים)

1,600 חברים יש בהתאחדות, מתוכם 1,000 ספורטאים פעילים, כששליש מהם עוסקים בקפיצות, שזהו התחום אולימפי. לדברי ההתאחדות לרכיבה, התשתיות לא טובות לתחרויות בינלאומית בארץ והם מנסים לבנות בית שיהיה קיים גם לתחרויות בישראל. דבר זה דורש התאמה ממשרד החקלאות והסגרים וטרינריים בגלל הבאת סוס לארץ. כמו כן, יש לבדוק אם מתקן רכיבה יכול להיות בשטח חקלאי.


גילי לוסטיג
, מנכ"ל הוועד האולימפי התייחס לענף החדש שיצטרף למשלחת הישראלית: "התאחדות הרכיבה סגרה לנו את הפינה הזו. בכנות, היינו בטוחים שענף הרכיבה יספק לנו את מה שחיפשנו, אבל חשבנו בקריטריון האישי. הרכיבה הקבוצתית הייתה נראית כמו חלום רחוק ועכשיו זו מציאות. אנחנו בוועד האולימפי מורידים בפניהם את הכובע על החזון, הנחישות והרצון. התאחדות הרכיבה הצליחה גם לגייס נותני חסות כי מדובר בעסק יקר, והם עושים זאת בצורה מושלמת. הם יכולים לשמש גם כדוגמא לגופים ואיגודים אחרים. במשחקים האולימפיים הרכיבה היא ענף מאוד אטרקטיבי וכבר עכשיו אזלו הכרטיסים לאירוע הזה במשחקים האולימפיים. המדינה חייבת להשקיע בתשתיות כי בארץ זה לא קיים. צריך להיות פה מהפך אדיר: קודם שהנבחרת תצליח, תזכה לחשיפה והישגים וכך זה ישפיע על הבסיס הרחב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי