שיתוף פעולה הושק בין איגוד האתלטיקה לקריה האקדמית אונו

אלה בין, אבי מויאל, עמי ברן, רוגל נחום
אלה בין, אבי מויאל, עמי ברן, רוגל נחום | באדיבות הקריה האקדמית אונו

תוכנית חדשה שמטרתה להכין את הספורטאים ליום שאחרי הפרישה יצאה לדרך, יו"ר האיגוד עמי ברן: "מקווה שזה ייתן להם עתיד טוב יותר ממה ששומעים עכשיו". ד"ר אלה בין: "זה חלק מהתמקצעות הספורט העולמי"

(גודל טקסט)

איגוד האתלטיקה והקריה האקדמית אונו ערכו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת במסגרתה הוצגו מספר שיתופי פעולה ייחודיים בין איגוד האתלטיקה, ביה"ס לספורט והפקולטה למקצועות הבריאות. מטרת האיגוד היא להכשיר את הספורטאים המצטיינים של ישראל ליום שאחרי הפרישה, ולאפשר להם להתפתח בתחומי ניהול הספורט, חינוך, ספורטתרפיה ועוד.

יושב ראש איגוד האתלטיקה בישראל עמי ברן אמר: "זה אירוע חשוב מאוד מבחינת האתלטים. זה חשוב לספורטאים בעיקר בחיים שהלאה. מה הספורטאים יעשו ביום שאחרי. אני חושב שההסכם כאן הוא חשוב ללימודים והמשך הדרך של הספורטאים אחרי הקריירה. נוכל להשתמש בספורטאים גם בגיל מאוחר יותר. אני מקווה בשביל הספורט הישראלי והספורטאים הישראלים שמייצגים את ישראל בעולם שילמדו וכך יהיה להם עתיד ורוד, יותר ממה ששומעים עכשיו".

ברן הרחיב על העתיד: "כשהורים רואים שלבן או לבת שלהם יש אופק ביום שאחרי, עוד ספורטאים יצטרפו וכך הפירמידה תורחב".

רוגל נחום.
רוגל נחום. "מקווה שהספורטאים ישכילו בנושא, תרתי משמע" (באדיבות איגוד האתלטיקה)

רוגל נחום, מתאם אולימפי ושיאן ישראל בקפיצה משולשת, פירט על חשיבות הנושא: "כשהייתי ספורטאי לא היו אפשרות רבות לשלב לימודים יחד עם פעילות ספורט אינטנסיבית של ספורטאי אולימפי. לא היו מכללות ששיתפו פעולה עם ספורטאים. נוצר כר דשא לספורטאי עכשיו להמשיך לעסוק בפעילות ובו זמנית לעשות זאת. אני מסיים תואר ראשון בימים אלה בגיל 50. למדתי הרבה תובנות ורכשתי ידע שלא היה לי. לשמוע הרצאה מסדרת את החיים שידעת על מדפים וזה תורם מאוד".

נחום הוסיף: "גם לספורטאי טוב לא רק להתמקד במשהו אחד, אלא לעשות עוד משהו. אני מציע להרבה ספורטאים צעירים אחרי צבא מסלול משולב של לימודים באקדמיה. באליפות ישראל היה שיתוף פעולה ראשונה עם האקדמיה. זאת הייתה חוויה משני הצדדים. הסטודנטים כאן פגשו ספורטאים ברמה גבוהה, והספורטאים רצו את הצד השני. אני מקווה שהספורטאים ישכילו בנושא, תרתי משמע".

ד"ר אבי מויאל, ראש התמחות ספורט ואורח חיים בריא בקריה האקדמית אונו, אמר: "אנחנו שמחים ונרגשים לארגן את המפגש הזה. יש חיבור מצוין שמראה עד כמה הנושא החשוב לקריה ולספורט בכלל. החיבור בין האקדמיה, החינוך והספורט הוא חלק בלתי נפרד מהספורט בישראל. איגוד האתלטיקה הוא המוביל בישראל ואנחנו המובילים בחינוך וחברה".

משתתפי מסיבת העיתונאים.
משתתפי מסיבת העיתונאים. "הורים רואים שלבן או הבת שלהם יש אופק ביום שאחרי" (באדיבות הקריה האקדמית אונו)

מויאל הסביר את הדרך בה יינתנו המלגות לאתלטים: "כל הסגל יקבל מלגות, מהספורטאים האולימפיים ועד אלה שבתחילת דרכם. גם מאמנים יקבלו מלגות. יש דרגות לפיהן המלגות מחולקות".

ד"ר אלה בין, ראש החוג לספורטרפיה בקריה האקדמית אונו, סיכמה: "זהו חלק מהתמקצעות של הספורט העולמי. כחלק מהמקצוענות בספורט צריך הכשרה. אנחנו עובדים עם הספורטאים לפני שהם עולים למגרש ובונים תוכנית כדי לשמור עליהם. אם ספורטאי נפצע, הספורטרפיסטים הם אלה שאיתו ואחראים להחזיר אותו לפעילות מירבית. כמו כן יש את עניין התאמת התזונה לספורטאי. בסיום התחרויות הספורטרפסטים הם אלה שאחראים על רוגע והרפייה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי