מדליות כסף וארד ללינוי אשרם באליפות העולם בהתעמלות

לינוי אשרם
לינוי אשרם | DIMITAR DILKOFF/AFP/Getty Images

המתעמלת הישראלית הבכירה סיימה במקום השני בתרגיל החישוק עם ציון של 23.400 ובמקום השלישי בתרגיל הכדור עם ציון של 22.400. חברתה למשלחת ניקול זליקמן סיימה רביעית בחישוק עם 21.450 נקודות

(גודל טקסט)

הצגת הגמרים הראשונה של אליפות העולם בהתעמלות אמנותית מבאקו נפתחה הערב (שלישי) על הפודיום עבור לינוי אשרם. המתעמלת הבכירה, שבשנה שעברה זכתה בתרגיל זה במדליית הכסף, שחזרה את ההישג וסיימה שוב במקום השני. בהמשך היא רשמה עוד הישג וזכתה במדליית הארד בתרגיל הכדור.

אשרם, שעלתה מהמקום השני מהמוקדמות, הציגה תרגיל ברמה גבוהה מאוד, חסר נפילות וטעויות בו זרקה את החישוק אינספור פעמים, מה שהעלה את רמת הקושי שלה והעניק לה 14.700 נקודות כאשר הציון הסופי היה 23.400. עד התרגיל האחרון, הייתה ממוקמת אשרם במקום המבטיח את מדליית הזהב והשמעת "התקווה" כשהיא עוקפת את הרוסיה דינה אברינה שקיבלה ציון של 23.350 נקודות. אלא שאחרונה לעלות על המשטח הייתה קטרינה סלזנבה, גם היא מרוסיה, שקיבלה ציון של 23.500 והדיחה את אשרם מראש הפודיום.

גם ניקול זליקמן בת ה-18, מדלסטית הארד מאליפות האירופה האחרונה במכשיר זה, השתתפה בגמר. עבור זליקמן מדובר בגמר ראשון בקריירה באליפות העולמית. זליקמן הציגה תרגיל נקי ומדויק, בו המכשיר לא נפל מידיה ולא פעם אחת. היא קיבלה ציון של 21.450 נקודות שדירג אותה במקום הרביעי.

לינוי אשרם (באדיבות איגוד ההתעמלות)
לינוי אשרם (באדיבות איגוד ההתעמלות)

לאחר גמר החישוק עלתה אשרם לגמר תרגיל הכדור. כזכור, אתמול ביום הפתיחה אשרם רשמה מעידה בתחילת התרגיל, מה שדירג אותה במקום השביעי בתום המוקדמות. החניכה של איילת זוסמן ולנה קופילנקו פיצתה על כך בענק כשעלתה למזרן לצלילי השיר "עם אלה החיים" של קרן פלס והלהיטה את הקהל. היא תיקנה את הטעות משלב המוקדמות והציגה תרגיל מצוין ונקי בו זרקה את הכדור אינספור פעמים, מה שהעלה את דרגת הקושי שלה ל13.900 נקודות. היא קיבלה ציון סופי של 22.400 נקודות שכאמור הספיק למקום השלישי. התאומות אברינה מרוסיה היו אלו שעקפו את אשרם כאשר דינה סיימה ראשונה עם 23.500 נקודות וארינה עם 23.050 נקודות.

ניקול זליקמן הציגה תרגיל שכלל תנועות חזקות ושליטה בכדור. חניכתה של אלה סמופלוב לא שמטה אותו ולו פעם אחת וקיבלה ציון של 21.450 שדירג אותה במקום השביעי.

חשוב לזכור שבמשחקים האולימפיים אין חלוקה של מדליות על כל מכשיר, אלא רק שקלול של כל המכשירים יחדיו- הקרב רב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי