בעקבות אליפות העולם: נבחרת איראן הושעתה מכל תחרות

סעיד מולאי
סעיד מולאי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP/Getty Images

איגוד הג'ודו העולמי נקט בצעד משמעותי לאור האירועים מאליפות העולם האחרונה בה סעיד מולאי הפסיד בכוונה כדי לא להתחרות בשגיא מוקי, זאת בניגוד להסכם שנחתם ב-8 במאי. "הם לא מכבדים את האמנה האולימפית"

(גודל טקסט)

אחרי שבועות ארוכים בהם סיפורו של הג'ודוקא האירני סעיד מולאי היו בכותרות, איגוד הג'ודו העולמי, IJF, פרסם היום (רביעי) כי הוא משעה את נבחרת איראן מכל תחרות או אירוע רשמי שמופק תחת האיגוד העולמי.

"בעקבות האירועים שקרו במהלך אליפות העולם האחרונה בטוקיו איגוד הג'ודו העולמי מכריז על השעיית האיגוד האירני", נכתב באתר הרשמי של האיגוד. "ב-28 לאוגוסט במהלך אליפות העולם נודע לאיגוד העולמי שמר סעיד מולאי, המתחרה בקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג, הונחה על ידי השלטונות האיראניים להימנע מתחרות נגד הספורטאי בקטגוריית המשקל שלו, מר שגיא מוקי. פעולות אלה מעלות סתירה גדולה מההסכם שנחתם ב-8 למאי עליו גם חתם נשיא הוועד האולימפי האירני ארעש מירסמאילי".

עוד נכתב שהסכם הופר באופן בוטה וכי כל גופי הספורט השונים באיראן יודעים על התקנון, אך לא מכבדים את האמנה האולימפית או את קודי האתיקה. האיגוד מנה את סיבות ההשעייה כשהבולטת מכולן היא הכנסת הפוליטיקה אל תוך מזרן הג'ודו כאשר האיגוד מצטט שאפליה אסורה על הבדל דת, גזע, מין, שפה או המדינה ממנה מגיע המתחרה. הכתבה נסגרת בחתימותיהם של כותבי המכתב שנשלח לאיגוד האירני, כשהשם הפותח הוא של מריוס ויזר, יושב ראש האיגוד העולמי.

סעיד מולאי (MLADEN ANTONOV/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי