לונה צ'מטאי סלפטר סבלה ממכת חום ופרשה במהלך המרתון

לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר | Matthias Hangst/Getty Images

אמנם התחרות החלה בשעה חצות, אולם נרשמו מעל 30 מעלות ולא פחות מ-23 משתתפות פרשו בשל התנאים הקשים - ביניהן גם הישראלית שאחרי 31 ק"מ התמוטטה ונאלצה לוותר על חלום זכייה היסטורית באליפות העולם

(גודל טקסט)

לונה צ'מטאי סלפטר, אלופת אירופה בריצת 10,000 מטרים, קיוותה לרשום היסטוריה נוספת למדינת ישראל אחרי שנה נהדרת עבורה במרתון. אלא שכידוע, התנאים באליפות העולם בדוחא לא סייעו לרצה ולרצות רבות נוספות, גם אם המרתון הוזנק בחצות הלילה. בזו אחר זו פרשו הרצות ולקראת הסוף, גם צ'מטאי סלפטר הצטרפה אליהן ופרשה מהריצה.

עם טמפרטורה של מעל 30 מעלות, הוזנק המרתון. צ'מטאי סלפטר הייתה לצדן של המובילות בתחילת הדרך, אולם בהמשך עברה לעמדת הרדיפה אחרי המובילות כשהיא שומרת על קצב אחיד. הרצות קיבלו על ידי תחנות מסודרות בכל כמה מטרים בקבוקי מים זמינים וכן ספוגים כדי לנקות את הזיעה שהופיעה על כל גופן כבר בקילומטרים הראשונים. בין הקילומטר ה-31 ל-32, הרצה הישראלית, שהייתה מדורגת טרם המרתון במקום השני ונמצאה בתמונת הפודיום, התמוטטה וקיבלה טיפול רפואי ברכב שפינה אותה. בהמשך נודע כי סבלה ממכת חום וכי היא שוחררה לאחר טיפול למנוחה.

23 מתוך 67 משתפות המרתון פרשו בשל התנאים ומזג האוויר. רנו לווינגרה, מנהל הישגי בין לאומי אמר לאחר המרתון: "נלמד מהמרתון הזה ונחזור חזקים יותר לטוקיו בשנה הבאה, מכל אירוע לומדים וכך צריך להסתכל על זה".


תנאים מאוד קשים בדוחא. לונה צ'מטאי סלפטר (Alexander Hassenstein/Getty Images for IAAF)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי