התעמלות: ליהיא רז השיגה את הקריטריון לטוקיו 2020‎

נבחרת הנשים בהתעמלות מכשירים
נבחרת הנשים בהתעמלות מכשירים | איגוד ההתעמלות

נבחרת הנשים פתחה את השתתפותה ועל אף הציפיות הנמוכות בהעדרה של אופיר נצר הפצועה, הצעירה (16) סיפקה הפתעה גדולה עם 48.599 נק' ונראה שלראשונה מ-2012 תשלח ישראל מתאמנת אישה לתחרות היוקרתית

(גודל טקסט)

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים נפתחה בסוף השבוע בשטוטגרט, גרמניה. נבחרת הנשים הישראלית פתחה את השתתפותה. על אף הציפיות הנמוכות בהעדרה של אופיר נצר הפצועה, הצליחה ליהיא רז בת ה-16 להפתיע רבים בכך שקבעה את הקריטריון האולימפי. משום שהיא מתחת לגיל 18, היא אינה חייבת לקיים את "התנאי"- הקריטריון הישראלי- של הוועד האולימפי, שהיא כן עונה על "קריטריון הצעירים", על פיו ספורטאי מתחת לגיל 18 יכול להסתפק בקריטריון הבינלאומי בלבד.

רז, חניכתה של מורן קלפנר, רשמה סך של 48.599 נקודות בקרב-רב וסיימה במקום ה-82 הכללי מתוך 174 מתעמלות. עם סינון בו יורדות המתעמלות שזכו בקריטריון קבוצתי, מדורגת רז במקום ה-26, אולם שמבמוקדמות תרגיל שולחן הקפיצות, בו התחרתה רז בין היתר, רק מתעמלת אחת שהעפילה לגמר לא קבעה קריטריון ובכך התפנו 11 כרטיסים נוספים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. המשמעות: המתעמלת הישראלית הצעירה אמורה להיות חלק מהמתעמלות שישתתפו במשחקים האולימפיים. הפעם האחרונה בה ישראל שלחה מתעמלת אישה הייתה בלונדון 2012.

עוד בקרב רב, התחרו גם מיתר לביא (שסיימה עם 43.566 נקודות ומקום 153 כללי) וגאיה גלעדי (תחת המאמנות מיה שני ומיכל קוסטרינסקי). גלעדי נפצעה במהלך הנחיתה במכשיר הקפיצות ולא השלימה את התחרות. מיד עם הפציעה קיבלה גאיה טיפול רפואי מיידי מהפיזיוטרפיסט הצמוד של המשלחת, אדם באדיר, והופנתה להמשך בדיקות וטיפול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי