שטילוב ודולגופיאט הבטיחו את מקומם בטוקיו 2020

אלכס שטילוב
אלכס שטילוב | באדיבות איגוד ההתעמלות

המתעמל הוותיק השיג את מטרתו ויופיע במשחקים האולימפיים בפעם הרביעית ברציפות, אחרי שסיים שביעי בקרב רב באליפות העולם בשטוטגארט. חברו סיים ראשון במוקדמות תרגיל הקרקע והיה היחיד שעבר את סך 15 הנקודות

(גודל טקסט)

בתום שמונה סיבובי מוקדמות באליפות העולם שנערכת בימים אלה בשטוטגארט שבגרמניה, הגיעו בשורות נהדרות למתעמלים הישראלים: אלכס שטילוב הוותיק והמתעמל הבכיר ארטיום דולגופיאט העפילו למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. חניכיהם של סרגיי וייסבורג ואנדריי גריבנוב, שהתחרו אתמול בסיבוב הראשון, הצליחו לשמור על המיקום הגבוה כאשר דולגופיאט נותר במקום הראשון בתרגיל הקרקע ויתחרה בגמר.

אלכס שטילוב עמד במטרה שהעמיד לעצמו – לקחת חלק במשחקים אולימפיים בפעם הרביעית ברציפות (אחרי בייג'ינג' 2008, לונדון 2012 וריו 2016). המתעמל הוותיק זכה בכרטיס דרך הקרב רב, בו סיים במקום השביעי עם סך של 81.507 נקודות, בניכוי המתעמלים מהמדינות שהעפילו כנבחרות.

אתמול בבוקר סיים דולגופיאט, לגביו ישנים גם תקוות שיעמוד על הפודיום באליפות זו, במקום הראשון במוקדמות תרגיל הקרקע ונשאר בפסגה בתום כל הסבבים. כזכור, הישראלי השיג ציון של 15.033 נקודות. בסיום הסבבים, דולגופיאט הוא המתעמל היחיד שעבר את סך 15 הנקודות ועצם דירוגו במקום הראשון הקנה לו את הכרטיס לטוקיו. הגמר של דולגופיאט ייערך ביום שבת.

ארטיום דולגופיאט נראה נהדר במוקדמות תרגיל הקרקע. (באדיבות איגוד ההתעמלות)
ארטיום דולגופיאט נראה נהדר במוקדמות תרגיל הקרקע. (באדיבות איגוד ההתעמלות)

מאיגוד ההתעמלות נמסר: "אנו מאושרים על תוצאות מתעמלי המכשירים באליפות העולם בשטוטגארט! ההובלה המקצועית של הענף מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומתעמלי הנבחרת חוזרים עם הישגים שמדברים בעד עצמם. ארטיום דולגופיאט עם ביצועים מצוינים, השגת הקריטריון האולימפי ועלייה לגמר הקרקע מהמקום הראשון ואלכס שטילוב, שביצע תחרות מצוינת, השיג את הקריטריון ובדרכו למשחקים האולימפיים בפעם הרביעית. מבחינתנו המשימות החשובות ביותר הושגו וכעת אנו מתרכזים בגמר הקרקע בו עתיד להשתתף ארטיום, בתקווה לחזור עם מדליה אישית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי