אליוד קיפצ'וגה הפך לראשון שיורד משעתיים במרתון

אליוד קיפצ'וגה
אליוד קיפצ'וגה | ALEX HALADA/AFP via Getty Images

הקנייתי עשה היסטוריה כשעצר את השעון אחרי 1:59.40 במסלול מיוחד שהוכן עבורו בווינה, אולם השיא לא יוכר רשמית מכיוון שהוא זכה לסיוע ממכתיבי קצב מתחלפים: "הוכחה לכך שבני אדם יכולים לעשות הכל", אמר בסיום

(גודל טקסט)

היסטוריה הבוקר (שבת) בווינה, אוסטריה: הרץ הקנייתי אליוד קיפצ'וגה בן ה-34 סיים את מסלול המרתון שהוכן במיוחד עבורו תוך פחות משעתיים, כשקבע 1:59.40 וכמובן שהיה הראשון אי פעם לעשות זאת. עם זאת, חשוב להבהיר מראש כי לא מדובר בתוצאה שתוכר כשיא עולמי חדש וזאת מכיוון שלאורך המרתון הוא זכה לסיוע מ-41 אצנים מהרמות הגבוהות ביותר שהשתלבו למרחקים כדי לסייע לו לשמור על קצב – כשעל פי התקנון של התאחדות האתלטיקה אסור להשתמש במכתיבי קצב מתחלפים.

קיפצ'וגה, שאפילו את כוסות המשקה ששתה לאורך המסלול הביאו עד אליו והכל כדי שלא לפספס בטעות את השיא ההיסטורי, הצליח למעשה לרדת משעתיים בניסיונו השני בחייו, אחרי שב-2017 הוא ניסה לעשות זאת באיטליה ועל מירוץ המסלולים של פורמולה 1 פספס בגלל 25 מאיות. במרתון ברלין בשנה שעברה הוא עצר את השעון אחרי שעתיים, דקה ו-39 שניות וזהו כמובן השיא הרשמי והמוכר על פי ההתאחדות.

לאחר המרתון אמר הקנייתי: "היה לי חשוב להראות שבני אדם יכולים לעשות הכל ולשמש השראה. אני מודה לכולם על העזרה והתמיכה, זו תוצאה שמאוד חשובה לי ולמדינה שלי – זו עוד דוגמה לכך שאפשר להפוך את העולם ליפה יותר".


קיפצ'וגה מונף אחרי ההיסטוריה (ALEX HALADA/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי