מדליית כסף לארטיום דולגופיאט באליפות העולם בהתעמלות

ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט | THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images

עוד הישג נהדר למתעמל הישראלי הבכיר, שיעמוד על הפודיום בפעם השנייה בשלוש שנים אחרי מדליית הכסף במונטריאול ב-2017. הוא ביצע תרגיל מצוין, זכה לציון של 15.200 והשיג גם את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020

(גודל טקסט)
אחרי שביסס את מעמדו כמתעמל הבכיר בישראל, רגע האמת של ארטיום דולגופיאט באליפות העולם בשטוטגרט, גרמניה הגיע היום (שבת) והוא עמד בו בגדול עם זכייה במדליית כסף יוקרתית. מאחר שסיים על הפודיום, הבטיח סופית המתעמל הישראלי גם את מקומו במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. למעשה, דולגופיאט משחזר את מדליית הכסף שלו מלפני שנתיים.


דולגופיאט בן ה-22 עלה שני לבצע את התרגיל שלו ושלט בו לאורך כל הדרך כשהוא מסיים את התרגיל בנחיתה מושלמת. חניכו של סרגיי וייסבורג לא יצא מהמשטח ולו פעם אחת והציג נחיתות נהדרות לקפיצות הברגים שביצע. הוא זכה לציון גבוה של 15.200 נקודות ושמר על המקום הראשון לאורך מרבית הדרך, עד שקרלוס יולו מהפיליפינים הציג תרגיל עם רמת קושי גבוהה שהעניק לו ציון גבוה יותר בעשירית וציון של 15.300 נקודות. במדליית הארד זכה סייאו רוטיינג הסיני עם עם 14.933 נקודות.


כזכור, דולגופיאט עלה לגמר תרגיל הקרקע ביום שני, כאשר במוקדמות הוא סיים במקום הראשון והיה היחיד שעבר את רף 15 הנקודות עם ציון של 15.033 נקודות.




דולגופיאט הפך לישראלי הראשון שזוכה פעמיים במדליית כסף באליפות העולם. כאמור, הוא גם הראשון שזכה בתואר סגן אלוף עולם. לפניו, עשה זאת אלכס שטילוב פעמיים כשזכה בארד באליפויות עולם שנערכו ב-2009 וב-2011. אחרי האליפות ההיא שנערכה בקנדה, השתתף דולגופיאט באליפות עולם נוספת בדוחא, קטאר בה סיים במקום החמישי. בזירה האירופית הוא שמר בשנתיים האחרונות על תוארו כסגן אלוף אירופה, כאשר עשה זאת גם באליפות אירופה המורחבת שנערכה בגלזגו בקיץ שעבר (יחד עם ענפים נוספים דוגמת השחייה) וכזכור באפריל האחרון בתחרות שנערכה בפולין. למעשה, התחרות בה נחשף דולגופיאט לקהל הישראלי הייתה באליפות אירופה 2017 בה שטילוב זכה במדליית הארד ודחק את הישראלי הצעיר למקום הרביעי, מחוץ לפודיום.


מאז הרבה דברים הספיקו להשתנות וכעת דולגופיאט, שקבע את הקריטריון לטוקיו, ינסה לעשות משהו שאף ישראלי לא עשה לפניו: זכייה במדליה אולימפית באחד משלושת ענפי הליבה (אתלטיקה, שחייה והתעמלות) של המשחקים האולימפיים.


באיגוד ההתעמלות ברכו: "אליפות העולם בהתעמלות מכשירים מאחורינו, ואת המטרות החשובות ביותר השגנו! שני כרטיסים למשחקים האולימפיים בטוקיו לארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב והיום התווספה מדליית כסף לארטיום בגמר הקרקע היוקרתי בתחרות. אין ספק כי גם בתחרות זו, עוצמתה של מדינת ישראל מורגשת היטב בזירת ההתעמלות הבינלאומית וזאת הודות לעבודה קשה של המתעמלים וכמובן הצוות המקצועי ובראשם המאמן הלאומי סרגיי וייסבורג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי