דולגופיאט נחת בישראל: "זאת אכזבה, אבל מדובר בהישג עצום"

ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט | THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images

סגן אלוף העולם שב ארצה אחרי זכייתו במדליית הכסף וזכה לקבלת פנים מאיגוד ההתעמלות ואמר: "ברגע האחרון מישהו עקף אותי". שטילוב: "המטרה שלי היא לא רק להשתתף באולימפיאדה אלא לנסות לזכות במדליה"

(גודל טקסט)

סגן אלוף העולם ארטיום דולגופיאט נחת הלילה (שני) חזרה בארץ אחרי זכייתו במדליית הכסף באליפות העולם. איגוד ההתעמלות ערך לכבודו ולכבוד המתעמל הוותיק אלכס שטילוב קבלת פנים.

דולגופיאט הנרגש הצליח בסופו של דבר לחבר כמה משפטים וסיפר על כך שהתאכזב להפסיד את מדליית הזהב: "ברגע האחרון מישהו עקף אותי כשהייתי עם רגל אחת בזכייה במקום הראשון. זאת אכזבה, אבל מצד שני מדובר בהישג עצום. אני מאוד שמח להיות בחברה כזאת שכולנו עוזרים אחד לשני. אני מאוד שמח על התחרות שעשינו".

על כך שכעת יש על כתפיו ורגליו ציפיות לזכייה במדליה בטוקיו בתרגיל הקרקע אמר המתעמל: "יש עוד שנה, ולכן אני לא אוהב לחשוב מה היה ומה עשיתי. לכל תחרות אני בא כמו דף חדש שצריך להוכיח את עצמו. בהמשך אנסה לשים את הרגל השנייה על זכייה בזהב".

מלבד הזכייה של דולגופיאט במדליה, גולת הכותרת מאליפות העולם מגיעה מצידו של אלכס שטילוב, שהבטיח את מקומו במשחקים אולימפיים רביעיים ברציפות. על אף גילו (בטוקיו יהיה בן 33) הצהיר המתעמל כי טוקיו לא תהיה עבורו יעד טיול: "אני לא טס לאולימפיאדה הרביעית שלי לטיול או לסמן וי. המטרה היא לא רק להשתתף, אלא לעשות תחרות טובה בקרקע, גמר ולנסות לזכות במדליה. עכשיו אנחנו מתחילים את שלב ההכנה והוא יהיה בכל הכוח. מבחינה מקצועית נצטרך לעבוד עוד יותר קשה. האם טוקיו תהיה האולימפיאדה האחרונה שלי? אי אפשר לדעת. גם אחרי ריו חשבתי שכן. נראה מה יקרה בעוד שנה".


דולגופיאט, שטילוב ומדבדב (איגוד ההתעמלות)


שטילוב גם החמיא לחברו לנבחרת: "עכשיו אנחנו מתחילים שלב חדש, הכנה לטוקיו. אני בטוח שאם נמשיך באותה דרך נגיע רחוק. ההישג של ארטים  הוא עצום, הוא הוכיח שהוא בין הטובים בעולם ויכול לנצח כל אחד. ציפינו וידענו שהוא יכול לזכות גם בזהב אבל נחכה לזה. הכל בידיים וברגליים שלנו".

מי שאחראי על ההישגים של השניים והפריחה של ענף ההתעמלות גברים הוא סרגיי וייסבורג, שכעת קוטף את הפירות. "המטרה הייתה לזכות בכרטיסים לטוקיו 2020. היו לנו שלושה מתעמלים והצלחנו עם שניים," אמר המאמן והוסיף כי אנדריי מדבדב, סגן אלוף אירופה בשולחן הקפיצות, סובל מפציעה ומתכונן לתחרות הבא.

וייסבורג התייחס לזכייה השנייה של דולגופיאט באליפות עולם במדליית כסף, משהו שאף מתעמל ישראלי לא עשה לפניו (שטילוב זכה פעמיים במדליית ארד): "ההתרגשות מהזכייה הזו הייתה הרבה יותר גדולה. היא אמנם קרתה פעם בשנייה, אבל ארטיום עשה הישג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי