בעקבות דוחא: ריצת המרתון באולימפיאדה לא תיערך בטוקיו

לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר | Alexander Hassenstein/Getty Images for IAAF

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע כי כתוצאה מהאירועים באליפות העולם האחרונה, בה כ-40 אחוז מהמשתתפים לא הגיעו לקו הסיום עקב תנאי מזג האוויר הקשים, במשחקים האולימפיים התחרות תתקיים במרחק 800 קילומטר מהעיר

(גודל טקסט)

תוצאות המרתון בדוחא עשו את שלהן, והיום (רביעי) הודיע הוועד האולימפי הבינלאומי כי המרתון שיתקיים כחלק מהמשחקים האולימפיים ב-2020 וכמוהו גם תחרויות ההליכה לא יהיו בטוקיו. ריצת 42 הקילומטרים המפורסמת תעבור לעיר החמישית בגודלה ביפן, ספרו, שם מזג האוויר אמור להיות נעים יותר לרצים.

הטמפרטורות ואחוזי הלחות הגבוהים בדוחא, גרמו למארגני האולימפיאדה להבין שהכרחי לקיים שינוי מיידי, אם לא רוצים שחזור בו כמעט 40% מהמשתתפים לא מגיעים אל קו הסיום. תחילה, הוצע כי יבנה מחדש אספלט שיקלוט את החום וכמו כן גיזום העצים ימנע כמה שאפשר, כדי שאחוזי האזורים המוצלים בריצה הארוכה יהיו גדולים יותר, אולם היום, החליט הוועד האולימפי הבינלאומי להעביר את המרתון מטוקיו לגמרי.

ספרו, שאירחה את אולימפיאדת החורף בשנת 1972, נבחרה מאחר שממוצעי הטמפרטורה בחודשי יולי-אוגוסט בה נמוכים בשש מעלות מאשר בטוקיו. העיר הצפונית ביותר ביפן נמצאת במרחק של לא פחות מ-800 קילומטרים מהבירה שתארח את אירוע הספורט הגדול ביותר בעולם ונערכת כעת לקבלת הרצים, שיקבלו תנאים טובים יותר מריצה בחום של כמעט 40 מעלות.

"הבריאות של הספורטאים שלנו תמיד בלב ההחלטות שלנו", אמר נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך והוסיף, "מגוון אמצעים הוצע כדי להגן על הספורטאים שלנו. העברת המרתון הוא כדי להראות שלקחנו ברצינות את הדאגה. אנחנו ניתן לספורטאים את התנאים הטובים ביותר כדי שיעשו את הטוב ביותר שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי